Beats by Dr Dre, fungerar controllern?

Diskussion i 'Allmänt' startad av PatricF, 23 apr 2012.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Sitter och funderar på att köpa mig ett par Beats by Dr Dre hörlurar, tänkte mig ett par Studio. Vad jag har sett på unboxing videos så får man till en sladd med en controller för play/paus/nästa osv.

Innan jag köper dom så tänkte jag höra här om den controllern verkligen fungerar till Android? Läser man på lite olika ställen så fungerar dom till iPhone felfritt men till Android så är det lite olika.

Idag har jag en Galaxy Nexus, CM9 nightly, som jag använder mest. Funderar dock på att köpa en HTC One X av en polare för en billig peng och se om den passar mig.

Så är det någon som har testat ett par Beats lurar med en Android telefon? Fungerar det bra? Är det något som inte fungerar? Antar att volym+/- inte kommer fungera men det stör mig inte så länge jag kan play/paus/next

2. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vet inget om hur dom fungerar, men jag tycker att du innan du bestämmer dig för vilka du skall köpa, ta en titt på dessa.
    Mycket bättre har jag hört..

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 349
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det säljs adaptrar på teknikmagasinet och netonnet tex som sägs ska lösa problemet. Som standard fungerar ej volymkontrollerna utan endast svara/lägg på

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tack för tipset! Det ser faktiskt intressant ut :D

5. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har faktiskt själv ett par dock modellen som heter "Dr. Dre Beats in Tour" tror dom heter så, med kontroll. Dom fungerar ENDAST till HTC telefonerna.