Problem: Beats by dre tour with controltalk med htc one x

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Jammix, 22 apr 2012.

1. Jammix

Jammix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Köpte ett par tour in ear på teknikmagasinet. Jag tänkte jag har en htc one x med beats audio så det kommer nog låta och funka bra. Kom hem och ja visst det låter bra men knapparna funkar till 50%. Play/pause funkar och att svara/avsluta funkar men inte volym +/- och next/prev.

Provade i min bruds iPhone och ALLT funkar. Driver dom med mig? gör dom en lur i samarbete med beats och så är är den ej compatibel med deras hörlurar? men iPhone som inte har ett skit med beats att göra funkar felfritt?

När htc sensation xl såldes med ett par beats hörlurar funkade allt då?

Pallar inte ha en 3 parts app för att lösa delvis problemet. Blir fett irriterad på htc och beats för detta.

Hoppas ni förstår min irritation :)

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De är gjorda för iPhone/iPod och iPad som säkert framgår på produktförpackningen. Alltså kan man inte räkna med att allt fungerar, det är från tidigare känt att volymkontroll fungerar med andra enheter än just iEnheter.

Hade du däremot köpt tex urBeats så skulle det nog fungerat, då de är hörlurarna som följer med Sensation XL :)

Hagel gillar detta.
  3. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Sen så kan jag ju rekommendera dig att lika gärna ta en titt på ett par andra lurar också - det finns om man söker bra ljudkvalité de som låter bättre för en mindre peng. :)

4. Jammix

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är du 100000% säker på urbeats kommer funka med htc one x? :)

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    90% iaf, det är samma modell som följer med Sensation XL ju, vilket gör att de borde fungera. Det står även på tex 24.se att de ska fungera. Den har ju spår-kontroll istället för volymkontroll :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

UrBeats avsett för iPhone fungerar inte volymen med tillsammans med HTC lurarna, du måste köpa HTC varianten av urBeats:

http://www.ebay.com/itm/DR-DRE-MONS...oth_Acc_ET&hash=item2a1bb7d132#ht_1874wt_1396

Köpte mina på eBay och de funkar utmärkt med One X, har ett par Tour avsedd för iPhone och där fungerar som sagt inte volymkontrollen då Apple använder en annan standard än HTC. De 24.se säljer är avsedda för iphone, har inte hittat nån svensk butik som säljer HTC varianten utan telefon...

Jammix gillar detta.
  7. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

8. Jammix

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fasen vad irriterande. 1500 för ett par som funkar 50%. Men tack för dessa. Ger mina Tours till sambon då.

Hur menar du? Skaffar jag dessa så kommer controltalk funka perfekt? Volym mm?

9. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag tror inte volym kommer att fungera med adapter, vad jag vet är den enbart avsedd som mikrofonadapter (då vissa tillverkare har ytterligare en standard för detta)

10. xlarge

xlarge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen av lurarna kommer fungera till 100%, köper du däremot dom iBeatsen som följde med XL/XE så är det lugnt. Precis som

Är en helt annan controlpad på dom nämligen.

Samma gäller även Solo lurarna som följde med XL, är en annan kabel till dom.

Nordis: Den adaptern vänder bara polerna från EU till US standard, så den har inget med det här problemet att göra.

11. Stacks

Stacks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8+
    Är också sugen på att köpa Beats by dr dre men om det inte fungerar så är ju det lite värdelöst med tanke på att telefonen har beats audio. Kan inte använda mig utav inear hörlurar då dem ramlar ur, så vill ha ett par riktiga hörlurar.

Några tips?

12. xlarge

xlarge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lurarna och micken fungerar prima, det är bara kontrollen som inte fungerar till hundra procent :)

13. linuspålinjen

linuspålinjen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte den där adaptern på teknikmagasinet i dag och kan bara säga att ljudet i mina solo HD blev fruktansvärt kasst och man kunde inte höja, sänka. Men däremot satt självaste pluggen i telefonen mycket bättre med sladden utan headset funktionen. Min fråga är om någon vet om det kommer utbytbar headset sladd som då är kompatibel med, som i mitt fall Sony Xperia S?