Bedöm om det rör sig om skadad skärm enbart

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av Kloppstock, 19 maj 2025 kl 00:27.

1. Kloppstock

Kloppstock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Vilken tror ni av dessa 2 telefoner
    xiaomi-redmi-note-7 ovan som är nersläckt & enbart kan visa denna synliga mittenstapel
    eller Alcatel 1 (täta symmetriska streck) har minst sannolikhet att vara maskinskadad utöver att ha trasig skärm?
    DSC_0037.JPG DSC_0049.JPG så att jag eventuellt skulle vilja köpa en ny skärmdel för en billig fraktfri penning från Aliexpress. 100% Original LCD Display Für Alcatel 1 SE 1SE 2020 LCD Alcatel OT 5030 5030U 5030D 5030F Touchscreen Digitizer Glas montage - AliExpress 509
    https://www.aliexpress.com/w/wholes...-7-screen.html?spm=a2g0o.productlist.search.0
    Så bespara mig inte pengar, utan enbart era rekommendationer om att jag istället borde köpa en ny telefon, det här investeringen är ett sätt vinna mellanliggande tid fram tills jag måste göra ett riktigt nyköp som får kosta mer pengar

Så nu använder jag Alcatel trots dom störiga ränderna & jag upplever inga synliga problem inne i operativsystemet

Bifogade filer:

Last edited: 19 maj 2025 kl 00:34
  2. droidzzz

droidzzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini
    vad menar du med maskinskadad? Om du kan använda telefonen så är den ju inte maskinskadad? Det finns ju risk om den blivit tappad så klart att kameror etc går sönder men det kan du ju kolla om du har den i handen.

för 10euro hade jag inte tvekat att byta skärmen

3. Kloppstock

Kloppstock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Jag menar att den kan bära på organsvikt ungefär, vi kan inte se det på utsidan men att telefonen kommer tvärdö ändå! ifall den skadade skärmen uppvisar ett visst mönster, för båda mina skärmar visar ju en typ av mönster

Varför talar du i Euro öh? när min Aliepxresslänkar visar 78 kr :) vilket antagligen är 10 euro

Sen gäller det att hitta en reparatör som kan & vill byta nya skärmen åt mig, jag känner inga teknikglada vänner nämligen, ska jag sätta en tak på 500 kr för att någon byter min skärm tycker du?