Bedöm skärmdumparna på spelet.

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av DroidStop, 18 nov 2011.

1. DroidStop

DroidStop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Har nyligen släppt ett spel och fått ett hyggligt antal nedladdningar, men jag känner att den bedrövliga grafiken i nuvarande version får en del att avstå nedladdning. Efter att jag gjort om grafiken så undrar jag,
    baserat på nedan skärmdumpar, skulle ni ladda hem spelet om ni stötte på det på Market?

Vad tycker ni, jag behöver lite feedback...

2. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Knapparna ovan är iallafall väldigt lika Angry Birds knappar men är snyggare än de som visas i market (kanske ändra lite i färgskala eller något).

Bakgrundsbilderna är ganska neutrala och ljusa vilket troligen gör det lättare att koncentrera sig på bokstäverna och flygfä.

Däremot hade jag nog flyttat upp bokstäverna lite så de står på marken istället för skärmkanten.

DroidStop gillar detta.
  3. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jag gillar det men knapparna för bokstäverna hänger inte ihop med resten, försök följa temat lite mer där :)

DroidStop gillar detta.
  4. meatsushi

meatsushi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Håller med föregående talare angående bokstavsbrickorna, om de är en del av spelvärlden bör de stå på marken, eller så är de i förgrunden och bör kanske då ha någon typ av spelbräde som bakgrund (semitransparent om bakgrunden ska synas bakom). Just nu ser de ut att hänga i luften nånstans mittemellan :).

Annars bör du kanske jobba lite med textlayout, typ skapa lite luft mellan olika textelement i statusraden och popupen, samt aligna sifforna i popupen efter en rak linje eller högerjustera dem.

DroidStop gillar detta.
  5. DroidStop

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för att ni tog er tid att kika.
    Har precis släppt en uppdatering, men tiden räckte inte till det största problemet, att brickorna inte ligger på marken..

Ska ta och separera "marken" från resten av bakgrunden som för övrigt inte är upplösningsanpassad, för då kan jag placera marken vart fan jag önskar!

Som det är nu kan bakgrunden stretchas lite beroende på lur och jag blir tvungen att anlita ett medium om jag vill veta exakt position på marken.. suck..

Återkommer när jag behöver mer feedback, tack så länge.

6. DroidStop

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det vart som så att jag la ut ett semi-transparent botten som blocken landar på, det vart skapligt tycker jag ...

I övrigt är spelet med bland de tio bästa i bestappever.com's tävling i kategorin bästa ordspel 2011! Tjohoo...

7. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: