Kan använda min platta två gånger a 30 minuter. Viloläge resten. Viloläge dränerar batterierna. Så var det sagt och en ominstallation hjälpte inte.
Hej, Det är förstås inget som är som det ska vara och absolut inget jag har problem med. Batteritiden är jag mycket nöjd med. Kolla upp garanti! Mvh
Jag har samma problem med min. Detta kom efter att jag uppdaterat till 4.2.. Innan dess var batteritiden riktigt bra.. Vad har hänt?
Garantin gäller inte sådant, det har jag kollat upp. Det som har hänt är nog inte med Android 4.2 att göra. Då skulle vi hört om fler apparater som drabbas. Jag misstänker att batterierna i plattan inte är av den långlivade sorten. Fast jag undrar om det likväl inte kanske kan vara så: http://betanews.com/2013/03/07/is-android-4-2-killing-your-nexus-battery-life/
Fått sämre batteritid också efter jag uppdaterade till 4.2. sägs ju att de ska komma en patch snart men det återstår ju att se. Mycket som blev sämre med 4.2...
Att tre plattor skulle få betydligt sämre batteritid dagen efter man uppdaterade till 4.2 magtatt det skulle bero på batteriets livslängd är inte sannolikt alls. Nej, det beror till 100 procent på uppdateringen.. Snälla Asus, fixa...
Samma här bedrövlig batteritid. Men plattan har iofs blivit hyfsat rapp mot tidigare både i surf och annars. Så jag föredrar nog att den går att använda lite iaf nuförtiden.
Bättre batteritid nu. Satte plattan i Flightmode över natten och gick sedan ut flightmode. Gjorde detta en gång och bättre batteritid utan att behöva gå in i Flightmode.
på min funkade det att göra så en gång.. då blev det bättre batteritid, men det varade bara en ladnning.. nu är den lika kass som innan.. Asus!!!! Laga!!
Själv hade jag 300T som jag inte upplevde några batteriproblem med, tappade den i golvet dock o fick en 300TG istället som jag tycker har mycket sämre batteritid. Har inget sim-kort i den utan kör enbart wifi, kan det påverka? Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300TG via Tapatalk 2
Ni som har batteriproblem, har ni Wifi på när plattan är i viloläge? WiFi on while sleep drar en hel del. Kör på CROMi-X rom med 4.2, batteriet varar närapå en vecka med dagligt 2+h användande (stänger aldrig av, övrig tid i viloläge). Inställningen hittar man under WiFi, inställningar. tillägg: För er med TG, vet inte hur det är med mobildatatrafiken, om man kan stänga av den när plattan är i viloläge?