Beg. X10 Mini fr 1 kr

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av teddyjohan, 28 augusti 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säljer min X10 Mini för att byta till (förmodligen) Mini Pro! Auktionen ligger på Tradera - klicka här - och börjar på 1 kr utan reservationspris!

Telefonen är i perfekt skick undantaget ett par mindre märken den fått när jag burit den i jeansficka. Kan skicka över närbilder på märkena. Givetvis olåst och med ett års garanti. Införskaffad för ca 5 veckor sedan varav den låg orörd i dryga 2 veckor eftersom jag var sjuk.

Frågor går bra här i tråden, via PM eller e-mail.

Admin: Flytta för all del tråden om den ligger fel :)

2. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag är ingen tradera fan, tror mer på blocket!?

Cigg paketet bredvid illustrerar storleken, men tror det påverkar din annons negativt. :P

Vad ska du köpa istället? Behåll minin och invänta kommande värsting modeller istället... är ska du gå till en ifån4?

3. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På Blocket måste jag lägga ut den för ett visst pris, på Tradera får efterfrågan bestämma priset = större chans för köparen att göra ett fynd. Dessutom kan de som bjuder se mina tidigare omdömen för att få en ärlig uppfattning om vem jag är som säljer!

Vad gäller bilden så tyckte jag den var talande, som du skriver, men även om den sänker mina chanser så är det för sent att ändra den nu :)

Jag har inte bestämt mig än, men förmodligen en Mini Pro! Jag gillar Minin, men jag saknar fysiskt tangentbord, och jag vill ha en tyngre och lite större mobil. Vill man ha en liten och grym telefon så är Minin perfekt, men den är bara lite föör liten för mig :)

Har bytt telefon fyra gånger sista halvåret, har ägt både iPhone och flera HTC-mobiler. Men det finns ingen jag känner mig riktigt bekväm med. Skulle vilja ha Blackberrys hårdvara och design och Android som operativ, med Sony Ericssons gränssnitt.

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Det ser riktigt seriöst ut :) Hoppas du får ett bra pris för den!

Hade jag haft pengarna hade jag budat och köpt den till min sambo, bara för att hon hatar Android ^^

5. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

är det ett menthol paket på bilden?:eek: är det inte allmänt vetande att sånt rökar man bara för att straffa sej själv då man har gjort nåt dumt;)

6. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Ok, ja du lär få ju få sålt den vilket som. Jo, jag har hängt med lite i dina telefonbyten. Jag är inne på min 3:e sista 3mån nu. :) (x10 fet vit, wildfire och nu en x10 mini). Jag är nöjd med minin, finns + och - men nöjd i det stora hela. Jag är linux fan och android fungerar, men nu när man öppnat upp symbian så tror jag att det kommer bli intressant med deras framtida lurar. (Symbian är segt som få idag, jag vet... haft 3st symbian lurar nyligen).

7. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är som det alltid är; man vill ha fördelarna hos alla tillverkare men inga nackdelar. Man får väl överväga vad som är viktigast. Jag trodde Android skulle vara "bättre" i termer av användarnytta och upplevelse jämfört med iOS men det känns verkligen som OpenSource oftast gör; gedigen kod men ingen yta. Där iOS snarare är gedigen yta och mindre bra kod (som i att apparna inte tillåts göra det man vill).

Paradoxen jag ser med Android som bättre alternativ till iOS är att om man ska ha samma batteritid och prestanda som med en iPhone så måste man använda den ungefär likadant; alltså stänga av widgetar, väderprognoser, RSS-läsare, synkningar och annat som drar minne eller bakgrundsdata. Förvisso är det orättvist att jämföra X10 Mini med en iPhone; men användaren är ju densamma och upplevelsen för användaren är vad jag bedömer.

Blackberry är intressant för mig därför att den har en sjukt bra byggkvalitet - något jag inte sett i någon Android mobil hittils tyvärr, och då har jag t.o.m. ägt en Legend i aluminium - och grym batteritid. Att behöva ladda mobilen varje natt funkar för det mesta, men inte alltid. Att behöva ladda den under dagen bara för att vara säker på att man inte missar ett telefonsamtal - det funkar aldrig.

8. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Tråd flyttad till Köp och Sälj.

9. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har pillat på iphone och tycker att den är helt ok. Men skulle aldrig betala 4000kr mer för den bara för att den är populär! Detta klipp har jag länkat förut, men den är så klockren! http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Jag valde mellan mini och mini pro, prisskillnaden var 100kr då!! Valet för mig var dock enkelt... minin! Känslan och det faktum att PRO strålar 1/4 mer fick avgöra.

Nästa lur jag önskar mig är en SE med 3,2" display och ">QVGA upplöst" skärm. Med HD kamera och blixt, flash och repfri skärm samt lika bra ljudkvalité som tex Nokia 5800.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.