Begagnad AW ultra 2 från Elgiganten

Diskussion i 'Apple Watch Series 9 & Watch Ultra 2' startad av Fredriks, 15 feb 2025.

1. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Hittade en Apple Watch ultra 2 på Elgiganten.se som jag impulsköpte (gillar egentligen Garmin mer). Fick den igår eftermiddag och vid uppackningen ser jag att kartongen är öppnad redan. Tänker va faan men startar upp klockan o ansluter till telefonen. Ser att Apple care + inte går att köpa till, tittar under om o ser att garantin går ut 2025-07-01.

Startar en chatt med Elgiganten för att se om jag missat att jag beställt en Outlet vara men det hade jag inte. Kundservice meddelar att någon från Elgiganten kommer höra av sig inom 24 Tim.

Blev idag kontaktad av dom, personen i fråga upplevde jag som dryg, föst o främst trodde personen inte på mig men när jag informerade om garantitiden som aktiverats för 7 månader sen så började istället undanflykterna. Tog ända till slutet av samtalet innan han bad om ursäkt. Fick 2 val, behålla klockan o få 600:- i kompensation eller bara lämna tillbaka klockan o få pengarna tillbaka.

Informerade att jag var totalt ointresserad av en 7 månader gammal klocka som köptes under förutsättningen att den var ny o få 600:- i kompensation. Gjorde även klart för personen hur jag såg på att Elgiganten ”lyckats” leverera en begagnad klocka när jag beställt en ny. Fick ingen positiv feedback alls. Sånt kan hända o det var många nya på Elgiganten var ursäkten ….

Kommer nog ta ett tag innan jag handlar av dom igen

2. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    814
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Va "pulltabsen" rivna när du öppnade kartongen klockan låg i?

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Japp, det gick inte heller teckna Apple care + och tittade man under ”om” går 1 års garantin ut 2025-07-01, alltså startades den första gången ca 2024-07-01.

4. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    814
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Låter ju helt stört. Hade lämnat tillbaks den direkt, vilket jag misstänker att du redan gjort :)

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Kan inte annat än hålla med. Den ligger nerpackad i kartongen, ska lämnas tillbaka i morgon

6. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Personen som jobbar på Returmottagningen missade att öppna upp första "lagret" och kolla ordentligt vid förra köpet.
    Lätt hänt om man inte har jobbat allt för länge.

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Ja absolut, misstag kan ske det har jag inga problem med men då ska man som kund som utsätts för misstaget behandlas ödmjukt.

frpl och poipen gillar detta.