Fråga: Begagnad Xbox series x?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Salvion, 28 jul 2024.

1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 257
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag funderar på att testa och lira konsol men är osäker om jag kan ställa om mitt huvud då jag lirat PC sedan barnsben (svårt med controller)
    OM jag söker en begagnad senaste Xbox (series x tror jag den heter) är det något jag skall kolla gällande att rensa den på all data som tidigare användaren haft? säkerhetsmässigt finns det någon risk att köpa begagnat?

Nyfiken på hur bra deal man kan göra jämfört med en ganska dyr ny enhet

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 884
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det bör inte vara några problem. Be bara att användaren som säljer den fabriksåterställer och avlänkar den först: Xbox Support

Jag tror dock att bland konsoler, så erbjuder nog egentligen Playstation det bättre utbudet. Det beror dock lite på vad du gillar för spel.

Om du direkt vill ha åtkomst till ett större bibliotek med spel att testa kan för all del Xbox vara bra om du skaffar Gamepass. Det ger dig åtkomst till väldigt många titlar, och är det inget för dig kan du sedan säga upp det, utan att du behöver köpa några spel var för sig: Xbox Game Pass Ultimate | Xbox

mattihp och Salvion gillar detta.
  3. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 077
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det trevliga med Xbox är ju att man får tillgång till spelen på både PC o Xbox för 1 köp :)

Salvion gillar detta.
  4. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 257
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    @bernard@bernard Jag misstänkte att det var något sådant där man behövde göra, kan vara enkelt eller trixigt att få säljare att både visa upp att maskinen fungerar men också återställa beroende på hur lång tid en återställning tar, fast hen kanske kan göra detta innan tex jag kommer för det borde ju räcka med att se den boota upp, längre än så behöver man nog inte kolla?

Angående vilken konsoll så har jag ingen direkt åsikt, men det @jnsson@jnsson skriver är en av orsakerna varför jag kollar med på xbox, samt kollar men på jämförelser på YT så säger många att Xbox är aningen bättre överlag när man räknar in allt, men ser man på enskilda delar så är dom lite olika, det är den slutsas jag dragit åtminstone.

Vi får se om det blir något, är inte helt övertygad själv, men om man hittar vad som verkar vara ett fynd prismässigt så....