Begränsa applikationer

Discussion in 'Galaxy S' started by calm, Jun 22, 2010.

1. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har haft GalaxyS på under natten och när jag nu på morgonen kollade task killer så är hela skärmen fylld med applikationer som på något sätt startats under natten.

Någon som listat ut hur man kan göra för att begränsa detta?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilka program är detta? Om du tex har facebook installerat och inställd på att synka varje timma så kommer den startas när det är dags att synka. Inget konstigt. Sen ligger de kvar cachade i minnet så att det går fortare att starta dem nästa gång. Om man startar ett nytt program som inte redan ligger i minnet och minnet är fullt så kastas automatiskt cachade program som inte används på ett tag ut.

Om du inte vill att program ska synka automatiskt så stäng av den funktionen i respektive program. Eller om du inte använder programmet alls så avinstallera det.

3. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Just nu, när den legat ett tag så visar TasKiller följande:
    BadgeProvider
    SNSAccount
    LogsProvider
    Mobile tracker settings
    Package Installer
    Voice Dialler
    Market
    Calendar
    Device Management
    Messaging
    Google Mail
    com.sec.android.app.samsungapps.una
    Feeds and Updates
    My Uploads
    com.sec.android.probiders.downloads
    TwLauncher
    Settings
    TasKiller

De flesta är förvisso grönmarkerade vilket betyder "is terminated app not running, must be killed first"

Vissa av dem är ju solklara, medan andra är lite mer obskyra kan man säga...

4. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Mycket av det här ser ut att vara Samsung grejer som antagligen gör saker lite då och då. Om det är onödigt eller ej är ju svårt att säga utan att veta vad de gör. Men tex, TwLauncher är ju hemskärmen, och den använder sig säkert av LogsProvider som jag antar pga namnet är något system Samsung byggt för att logga problem. BadgeProvider och Feeds and Updates kan ju vara något som används av widgets.

Calendar, Market, Voice Dialer, Settings, Google Mail och Messaging är inget konstigt.

Avinstallera Task Killer och märker du inga problem med mobilen så varför bry sig? :) Batteriproblem hittar man ofta orsaken till mha settings -> about -> battery usage.

5. UHz

UHz Baby Droid Medlem

Operatör:
    Telia, Katshing

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Katshing
    Ja, innan jag slog till på Galaxy S (snälla Halebop, skicka någon gång!) så följde jag noga forum för Desire och X10 och där verkar det som om task killers är mer till skada än nytta.