begränsad tjänst/endast nödsamtal

Diskussion i 'Desire HD' startad av islilja, 23 dec 2010.

1. islilja

islilja Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har haft min dhd i nån vecka nu och den har börjat bråka genom att den säger, begränsad tjänst ibland så jag inte kan ringa eller skicka sms.
    startar jag om mobilen så funkar den som den ska men det är ju fruktansvärt ennerverande att behöva hålla på så hela tiden å missa massa samtal om man inte tar upp mobilen ur fickan hela tiden för att kolla, va kan det vara för fel å vad kan jag göra?

idag såg jag att den tillåmed gjorde så under ett samtal, kopplades inte bort eller något då under samtalet men sen efter kunde jag inte ringa utan behövde starta om den.

2. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Min visar också begränsad tjänst, dock när det legat i fickan eller liknande.
    För min DHD så tar det typ 3 sek innan den hittar nät igen, har aldrig fått höra av någon att dom inte lyckas komma fram..

3. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

TYcker det låter som att du borde kila ner till närmaste butik och be om ett nytt sim-kort. Du får ett nytt fungerande simkort direkt i butiken.

4. slimn

slimn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem nu idag! Slutade problemet upp när du fick nytt simkort? Kan man bara hämta det var som helst? Jag har ju abonnemang hos telia :s

5. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Är widgetsoid installerat? Om det är det, sök efter widgetsoid här på forumet så hittar du flera trådar om detta....

6. lazure

lazure Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan det vara så att telefonen är inställd på endast 3G (WCDMA)? Det gör ju att det blir snabbare att surfa när det finns 3g, även om signalen är svagare än gsm, men att det inte finns mottagning alls när den inte hittar 3G.
    Kan rekommendera en app som heter 'Network' kort och gott, grymt smidig att switcha mellan de olika lägena (använder mest WCDMA only och WCDMA preferred).

Annars kan det vara sim-luckan som strular för er, den måste sitta på helt för att antennen ska fungera (finns små kontakter på den som leder runt strömmen).

7. gyllen

gyllen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag hade samma problem. min var ställd på GSM/WCDMA automatiskt. men telefonen prioriterar ju WCDMA när det finns tillgängligt. där jag bor finns det men med mycket dålig styrka. varpå det ofta blir noll staplar på mottagningen och jag vet att jag missat både samtal och sms troligtvis p.g.a. detta. jag har helt enkelt valt bara GSM för då har jag full mottagning när jag är hemma. jag kör ju ändå internet genom WiFi så. när jag är på andra ställen lägger jag några sekunder på att välja GSM/WCDMA automatiskt i stället.