Problem: "Begränsad vidarekoppling är aktiv" problem...

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av TheSwede12, 18 nov 2012.

1. TheSwede12

TheSwede12 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har stora problem med min Samsung Galaxy S2. Den är (eller var) rootad, men helt plötsligt för nån dag sedan (har varit rootad i ett år), så gick det inte att ringa eller smsa in eller ut, men all datatrafik funkar. Det står "Begränsad vidarekoppling är aktiv", till vem jag än ringer eller smsar, sen stänger den bara av samtal innan den ringt upp.

Jag har resetat hela telefonen med en kod, med knappar, allt, och installerat 3s original system nedladdat från deras websida, men fortfarande samma skit. Frågor...

- Nån som vet hur jag skall få bort klabbet ?

En tekniker i en liten mobilaffär på möllan, sa att det troligast är fel i nån drivrutin långt in i systemet. Jag måste flasha om hela telefonen, dvs det räcker inte med att installera nytt system, man måste typ blåsa ut ALLT i telefonen och installera på nytt.

- Kan man lowbit formatera hela telefonen med Odin programmet eller nått annat ?

- Genom att hålla ner några knappar kan man få upp text som visar hur många gånger jag installerat nytt system, det står (count 3). Är garantin hos tre körd nu ? Eller bryr dom sig inte om sånt ?

Vad skall jag göra ?

2. emanuelj

emanuelj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har du provat ditt simkort i en annan telefon?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. TheSwede12

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp.. funkade hur bra som helst där...

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Det du pratar om är alltså Flash-Countern... Den går att nollställa via "Triangle Away"-appen eller en USB-jig som finns på Ebay för typ 20kr... Om du återställer mobilen så att den har 0 i flash-countern och din mobil är orootad och har TRE-romen så ska du inte ha några problem med garantin! :)

5. TheSwede12

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok tack.. kan nån visa mig en lathund för en total rookie hur jag resetar countern och installerar tres original system orootat ? Jag har inte gjort det här förr men kan data :)

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm, den här borde fungera! :) https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84285

Och jag vet inte om man får någon "Flash Counter" om man flashar en Original-rom sådär... Så frågan är om du inte ska köra Triangle Away innan du flashar in Original-romen! Annars, i värsta fall, så får du helt enkelt beställa en USB-jig! :)