Problem: Begränsat ljud i hörlurar

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av kbs70, 5 nov 2014.

1. kbs70

kbs70 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Har gått från Äppelträsket över till en S5a. Grymt nöjd med android och min telefon MEN, alltid ett litet men :)

När jag kopplar in mina Sennheiser MM400x så spelar de så himla lågt. Kör jag med tjejens Iphone 5 så kan jag spela betydligt högre. (Kör Spotify via Bluetooth på bägge) Har försökt med Poweramp men jag upplever ingen skillnad.

Har läst att "musikspelare" nuförtiden har en spärr på 85db eller något liknande eller är jag ute och cyklar?

Ända sättet att få ut en högre volym är det att köra Towelroot och höja någon ljudinställning från 50 till 63 som jag läst något om?

Det är som att den "dödar" ner volymen, man startar en låt och efter kanske 1 sek så sänker den ner volymen en bit och volym är låg.

Hoppas det finns någon därute som kan svara på mitt problem, tack! :)

2. jamas

jamas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du testat med några andra hörlurar?

3. kbs70

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp. Samma sak där så det beror inte på hörlurarna.
    Även testat med en Nexus 5 under dagen och de spelar också högre.

4. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har precis de hörlurarna och har inte haft problem med låg ljudnivå, varken med stock rom eller nu med CM11. Ibland har det dock hänt att medialjudet har varit lågt ställt på telefonen och då har jag nått maxvolym på lurarna men ändå haft för lågt ljud. Har då bara höjt ljudet med volymknapparna på telefonen så har jag fått bra ljudvolym igen.

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Kan de ha att göra med att Samsung har en funktion som gör att när man når upp till en viss ljudvolym så dyker det upp en ruta på skärmen där man måste konfirmera på skärmen om man vill höja mer (jag vet, skitirriterande), antagligen för att man inte skall förstöra hörseln om ljudet höjs okontrollerbart i fickan. Om skärmen är avstängd när du höjer volymen då ser du ju inte rutan som dyker upp och då höjs inte volymen mer hur du än försöker höja. Själv har jag rootat och gjort mig av med den funktionen, drev mig till vansinne... Testa att höja volymen med skärmen på och sen konfirmera på rutan som dyker upp och sen höja mer efter det.

6. kbs70

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ljudvolymen på det högsta i telefonen och höjer upp till högsta på hörlurarna.

Den där funktionen som kommer upp om högt ljud kan skada öronen har jag klickat ok på eller vad man nu väljer, den är inte boven i dramat :) det är liksom inte så låg volym så jag inte hör men den är begränsande. Känns som att det ligger någon db-spärr eller liknande.

För som sagt både N5 och iPhone 5 spelar högre med samma hörlurar.
    Roota och köra Viper4Android, någon som testat det?

7. Angus

Angus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Rooted of course!

Här guide till att boosta volymen! OBS Root krävs!
    -->http://droidguru.org/increase-speaker-headphone-volume-galaxy-s5/

/Jonny