"Behåll wifi i viloläge"

Diskussion i 'Samsung' startad av mazex, 15 nov 2012.

1. mazex

mazex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Det är ju en hel del diskussioner här om hur mycket ström våra kära Galaxy Tab 10.1 drar... Själv vill jag att min tab skall sova så djupt som möjligt när den är i viloläge, det är ju inte en mobiltelefon där jag vill få SMS, mail etc precis när de kommer...

Så... Borde det inte vara bättre att sätta "Behåll wifi i viloläge" till "Endast när den är inkopplad" istället för default som är "Alltid". Tanken från Google är ju att man sparar mobildataförbrukning genom att alltid ha den på... Men jag vill ju att tabben skall "dö" när den är i viloläge. Jag har en 7500 (3G) men har inte något SIM-kort i den i normala fall.

Mer info här (inställningen finns under avancerat om man klickar menyn under Wifi i Inställningar):

http://support.google.com/android/bin/answer.py?hl=sv&answer=2375489

Last edited: 15 nov 2012
  2. B3astie

B3astie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Jo jag har min platta inställt på det och den drar märkbart mindre batteri då än om läget alltid är ikryssad. Funkar bra också, trycker jag på powerknappen så viloläge väcks hoppar wifi automatiskt igång direkt.

mazex gillar detta.
  3. mazex

mazex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo, jag har testat nu i några dagar och har samma erfarenhet. Visst märker man att den får dra igång wifi när man väcker den, men det går ju på någon sekund eller två. Märkte också att Google Maps låg och tog processortid... Kör Latitude med min mobil och gick in och stängde av "rapportera position från denna enhet" och "spara positionshisorik" i Googles kontoinställningar på tabben för att bli av med Maps i bakgrunden...