Väldigt sugen på att byta, gick förra gången från OnePlus till Pixel och är nu nästan sugen på att byta tillbaka.
Pixel är ju trevligare med renare OS och bättre kamera, men annars var OP bättre på allt annat.
Batteritiden är katastrofalt dålig i Pixel, klarar nästan aldrig en hel dag och blir det en dag med lite mer användning så får man ladda flera gånger, men det är ju kanske inte så märkligt när den är så varm hela tiden. Det är också störigt med värmen att när man kör lite längre i bilen och laddar trådlöst och har Android Auto igång så får man varningar att man ska ta bort telefonen från laddning eftersom den håller på att bli överhettad.
Förutom batteri/värmeproblem så verkar modemet i telefonen vara riktigt dåligt, känns som om att man tappar samtal alldeles för ofta och ibland bara vägrar båda sim-korten att fungera trots mottagning. Då måste man stänga av och slå på sim-korten i mobilen för att det ska hoppa igång.
På tal om dubbla sim så går det inte att köra RCS på båda SIM-korten samtidigt och det går inte att välja vilket utav dem som ska ha det aktivt, jag har fysiskt SIM från min arbetsgivare och e-SIM privat och den växlar hela tiden över till det fysiska kortet vilket gör att jag i praktiken inte kan använda RCS privat där jag skickar 99% av alla sms.
Ovan gör att jag faktiskt längtar från Pixel trots att jag verkligen älskar upplevelsen av stock Android.

Click to expand...