Problem: Behöver akut hjälp. CM 7

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Smugglerone, 25 dec 2011.

1. Smugglerone

Smugglerone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag skulle flasha om min telefon och läste på lite här.
    Nu har det gått åt helvete!

Ska förska beskriva detaljerat vad jag gjort.

1. Först följde jag guiden här för att roota telefonen med Odin.

2. Därefter tänkte jag lägga in CM 7.1
    Jag försökte köra med heimdall, men fick felmeddelande om saknad dll-fil (såg sen att det berodde på att jag inte hade installerat C++) och då la jag in Root Manager och körde genom den. ClockworkMod Recovery gav mig felmeddelande. Då fick jag ordning på heimdall och la in den där zImage.
    Därefter körde jag ClockworkMod Recovery igen för att läga in ROMen. Det verkade fungera, men jag tyckte det var så konstigt att när man valde update så tog det knappt nån tid. Hur som helst så tog jag reboot.

3. Telefonen startar upp och fram kommer samsung loggan (animationen). Den körs ett tag sen startas den om. Kommer inte vidare härifrån.

4. Har testat att ansluta till Kies, men det går inte. Om man trycker nödåterställning så frågar den efter kod.

5. Har testat att FLASHA om till orginal ROM genom Odin. Även uppdaterat kernel till den ROMen.

Fortfarande samma sak.

Hoppas det finns nån som kan hjälpa mig.
    Kanske har jag förstört mobilen helt.

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Gå in i recovery genom att hålla ner Vol Upp + Hem + Power och wipe data and cache i Recovery.

Urbs och Smugglerone gillar detta.
  3. Smugglerone

Smugglerone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så enormt mycket!
    Det funkade!