Behöver "backup" på mobilen

Discussion in 'Blade' started by Star, Jun 20, 2011.

1. Star

Star Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, tänkte fråga er om vilka s.k my back up ni har? Tidigare hade jag appen my backup men efter 30 dagar gick det ut och de ville jag skulle köpa appen vilket jag inte gjorde det. Nu letar jag efter en gratis version av back up som jag kan göra backup på mobilen ifall skärmen låser sig vilket ofta händer på ZTE Blade. Jag vill kunna spara bilder, appen, kontakter, musik etc. Jag har redan en sms back up.

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Både kontakter och appar kan du välja att låta knytas till ditt googlekonto så om du tvingas göra en fabriksåterställning så installeras apparna igen när du loggar in på ditt konto. Bilder och musik finns du på sdkortet och kommer inte försvinna såvida du inte formaterar det. Varför inte bara köpa appen om du gillar den?

3. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

titanium backup använder jag och de funkar skitbra (finns även en schemaläggningsfunktion som ja inte har använt än)

4. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
    Titanium backup och mybackup root gör susen!

5. Star

Star Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag installerade Titanium backup men den kräver root och jag hade inte den sa dem. Vad ska man göra då?

6. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
    Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... *tänker-tänker-tänker*
    Roota kanske!?

Z4root är ett tips!

7. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Anledningen till att dessa kräver root är att dom gör backup på mycket mer än vad en normal användare oftast har nytta av. För att dom ska fungera måste du alltså roota som Nero så fyndigt meddelade.

Men innan du gör det tycker jag du ska fråga dig om du verkligen behöver ta backup på exempelvis inställningar för enskilda appar...!? Kanske är det som Donre säger, kontakterna har du på GMail och musik/bilder ligger ju på SD-kortet...

8. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fördelen med titanium backup är bland annat (vad jag vet gör inte googles tjänst det) att man kan göra en säkerhetskopia på ens egna ordlista vilket är en extremt stor fördel.. sen att ha inställningar sparade för sms klienten (oavsett om man kör standard eller ej) är oxå väldigt händigt för dom som har många instälningar, tex jag..kan rada massvis med anledningar till varför de skulle vara bra men de är ju ändå upp till TS att bestämma...

9. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis, det är upp till TS att bestämma. Därför beskrev jag andra sidan av "backup-root-myntet"... Jag tycker det var en felaktig bild som beskrevs inledningsvis (att man i princip måste roota för att kunna ta backup på sina kontakter mm).