Vet inte om det är placebo eller inte. Kan väl inte säga att batteritiden blivit bättre just utav att ta bort batterystats.bin-filen, men laddningsmodulen i batteriet känner inte till exakt batterinivå och det är därför man kör 100-0-100% utav avbrott. Tog i alla fall bort batterystats.bin-filen och körde 100-0-100 då jag hade min SGS2 utan samma problem jag har nu.
I dag så kom jag faktiskt ner till 1% batteri tills den dog. Laddade sedan telefonen sisådär 40-50 minuter och den kom upp till ~65% men dog efter ~1,5 timme. Då kom den ner till 10-15% tills den slocknade, alltså inte en "Shutting down"-popup. Problemet kvarstår dock men frågan är vad annat som kan ha orsakat mina batteriproblem. Kommer inte ihåg att jag haft samma problem innan jag gick från 4.4.2 till 4.4.4 genom en flash-all som jag gjorde den 8 september. Kanske är 4.4.4 som är boven i dramat.
EDIT: La telefonen på laddning efter att den hade dött för ~30 minuter sedan. Då OS inte är startat så visas en batterinivå på 33% medan Android visar 64% - ungefär det dubbla alltså.
Last edited: 8 oktober 2014