Behöver en hboot

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av lindahl, 1 okt 2011.

1. lindahl

lindahl Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Jag har bekymmer. Igår råkade jag flasha cm7 nightly + gapps + manu kernel utan reboot. Telefonen startar inte, det enda som fanns var en recovery.

Jag fick för mig att jag skulle lägga in HTCs ruu då med detta namn:
    RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release_159811_signed

Det gick inte. Jag försökte göra en återställning med ruu också men det gick inte. Drar jag ur kontakten så kommer hboot upp med följande texter:
    1. Bootloader - Bypassed
    2. Radio V2 OK
    3. Radio_Cust OK
    4. Boot OK
    5. Recovery OK
    6. System Fail-PU
    7. Userdata OK
    8. Splash1 OK
    9. Splash2 OK

Jag kunde flasha in en recovery med android flasher och flasha en rom men telefonen startar ändå inte. Det kommer upp en htc logga med fyra trianglar i hörnen.

Startar jag med volym ner + power så kommer jag in i ett vitt tomrum. Där det tidigare stod fastboot, bootloader, reboot och så vidare så står nu bara RUU med ett par varningstrianglar i nedre kanten.

Här ser jag också att alpharev står överst, dock utan något tillägg som min senaste cm7 r2 var.

Resten är den vanliga texten:
    Bravo PVT4 S-off
    Hboot 6.93.1002
    Microp-051d
    Touch panel synt0101
    Radio 5.11.05.27
    Aug 10 2010, 17:52:18.

Nyroota med unrevoked går inte då telefonen faktiskt inte är igång. Revolutionary står bara och väntar på enheten.

Vad har hänt och vad ska jag hitta på nu?

2. Sumpansmobil

Sumpansmobil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om du fått till det redan men här kommer ett svar.

Ladda ner bravo_downgrade.img från AlphaRev 1.8

Jag flashar HBOOT med FastbootCommanderV.1.5 eftersom man inte behöver instalera en massa annat.

Från första taben välj Hboot/spl välj filen du laddade ner från AlphaRev 1.8

Flasha den gå sedan till tab Misc och reboot Fastboot

Jag brukar ta ur batteriet efter det, stoppa sedan i det och starta telefonen, du kommer få upp en skärm med varningstrianglar i kanterna.

Nu kan du flasha RUU jag brukar köra med
    RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.2_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_151783_signed