Behöver hjälp med en Kina-Android N9+

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av S4MSUNG, 20 apr 2013.

1. S4MSUNG

S4MSUNG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tja

En av mina mobiler är en N9 kopia som heter N9+ och finns här http://dx.com/p/n9-android-2-3-gsm-bar-phone-w-3-6-resistive-quad-band-gps-tv-and-wi-fi-black-137936 det enda jag använder den till är vanlig och podradio, har dock lite problem med att den kopplar ner Wifin lite då och då så jag skulle vilja uppdatera Android versionen som idag är 2.3.4.

Finns det filer att tillgå och hur bär man sig åt, jag har för längesedan uppdaterat min SG2 med Odin.

Tack på förhand!

Edit: Ett av huvudskälen till jag köpte den var att den hade gps vilket den inte har, men det har dom ändrat nu!

Det är en riktigt rutten lur men fungerar bra som podlayer när den inte loosar wifit.

2. S4MSUNG

S4MSUNG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det ingen som sitter inne på information om det finns någon lösning på uppdatering av firmwaren för visst måste det vara möjligt?

Har även en gammal (Kines) Androidplatta Flytouch 2 med Hdmi ut och GPS puck till som jag också skulle vilja uppdatera.

3. S4MSUNG

S4MSUNG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En sista bump!

Är det ingen som har kunskap gällande firmware uppdateringar på kinamobiler och kinaplattor?