Problem: Behöver hjälp med root + recovery + usb debug

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Lirkaren, 3 jul 2013.

1. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har fått min Nexus 4 nu och tänkte köra in Paranoid Android på den..
    Jag har försökt använda mig av mskip's toolkit och har unlockat den och när den startade om och man skulle slå på debug så fortsätter inte installationen (Han borde skriva i första posten att man behöver lägga till 4 filer i installationsmappen för att det ska fungera med 4.2.2....)

Efter jag lagt till filerna försökte jag igen och den kopierade över några filer, startade om telefonen och stannade på "Waiting for device", antar att usb debug inte fungerar som det ska och telefonen ska starta om här.

Jag använde mig av one click to unlock, root, flash recovery.

Någon som vet hur man kan få det att fungera så man kan få root och TWRP?

Kör med Windows 8 och har startat datorn så den inte ska kolla efter unsigned drivers när jag installerat drivrutinerna så det borde inte vara det som är problemet, serienumret kommer även upp vilket det inte gör om de inte är korrekt installerade...

Tänkte testa med ett annat toolkit men vet inte om man riskerar att bricka telefonen då eftersom mskip's redan skrivit filer till telefonen. Har installerat superSU för att kolla om jag har root men det har jag inte så jag vet inte vad det är den har kopierat över...

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Installationsmappen? Som jag kommer ihåg det skall inget läggas någonstans innan du skall flasha in din nya roliga rom.

Eller så fattar jag inte vad du menar. Är noob på detta egentligen men blev överraskad över hur lätt det var :P

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4 Beta

3. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

4 filer ska som jag förstått det kopieras till mskip's toolkit's installationsmapp för att debug ska fungera i Windows med Android 4.2.2. Kan dock ha fel och att filerna ska kopieras till någon annan mapp. :)
    Verkar vara flera som haft problem med detta men jag hittar ingen ordentlig lösning, jag är själv noob så är nog därför.. :)

Jag antar att du rootade och flashade recovery innan 4.2.2? Eller använde du något annat toolkit än mskip's? :)

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Alltså... Jag körde bara på. Jag hade inga uppdateringar som väntade mig på min N4:a men jag kan itne svära på att jag hade 4.2.2 även om jag är rätt säker på det nu i efterhand.

Har Windows 8 hemma på datorn där jag fixade med det och jag hade faktiskt inga strul någonstans. Inte med att signera drivare eller det du nämner nu.

Jag körde som sagt bara på och det funkade superbt :P

5. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Okej. :)
    Bytte till en dator med Windows 7 och då fungerade allt perfekt.