Problem: Behöver hjälp, se det som en utmaning :)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av NiklasNiklas, 10 nov 2011.

1. NiklasNiklas

NiklasNiklas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag sätter mitt sista hopp till att ni kan hjälpa mig med mitt problem.

Jag har haft en ZTE Blade som fungerat helt ok (förutom att telefonen suger) och använt mig av Android Market via mitt gmail-konto.

Idag har jag fått en Samsung Galaxy S i9000. Det första jag gjorde var att slänga över sim-kortet till den nya Samsung telefonen och logga in på market för att tanka ner de appar som jag dagligen använder mig av.

Till min stora förskräckelse kan jag inte logga in på mitt, annars fungerande, gmail konto. Jag kan inte heller registrera ett nytt konto.
    När jag försöker logga in alternativt skapa ett nytt konto så kommer följande text upp efter ca 1 minuts laddningstid: "Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till servern. Det kan bero på ett tillfälligt fel eller så är telefoneninte anpassad för datatjänster.Ring kundtjänst om problemet kvarstår."

Jag har dock en dataanslutning och kan surfa via webläsaren i telefonen. Jag kan även logga in på mitt gmail-konto via en dator eller webläsaren i mobilen.
    Efter kontakt med Telenor så säger dom att mina inställningar i telefonen är korrekta. Felet ligger alltså inte hos dom.

Vad ska jag göra? Jag hoppas att den samlade kompetensen i detta forum kan hjälpa mig.

Allra helst villl jag använda mig av mitt gamla gmail konto till den nya telefonen eftersom en del av apparna är betalda sedan tidigare...

Jag har även testat att logga in/registrera via en wi-fi anslutning...

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 401
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du kollat så att bakgrundsdata är aktiverat? Är det det, testa att göra en återställning och se om det hjälper. Antar att du inte har installerat någon app än eftersom du inte kommit in på market?

3. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Är du uppkopplad via mobilt? Testa isf. via wifi om det fungerar.
    Bara en chansning. Kanske är nåt fel med operatörens nät eller nåt.

4. NiklasNiklas

NiklasNiklas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabba svar, det uppskattas verkligen!

Jag hade wifi på men det fungerade iaf inte.

Nu har jag dock löst problemet.
    Jag fixade Samsung PC studio till datorn och kopplade telefonen till denna via usb.
    Därefter uppgraderade jag telefonen till gingerbread eller va sjutton det heter via datorn (den senaste programverisionen).

Därefter startade telefonen om med fabriksinställningar. Under de val man gjorde när man sedan startade telefonen för första gången (val av språk osv) så provade jag att logga in på min gmail när det valet dök upp. Då fungerade det och nu sitter jag här med alla mina gamla appar! Lycklig som tusan! :D

Tack tack!

5. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Va härligt att det löstd sig för dig. Troligtvis hade nog en reset hjälp med som den andra s arade men nu har du gkngerbread med (win win) :)

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk