Hej!
Jag sätter mitt sista hopp till att ni kan hjälpa mig med mitt problem.
Jag har haft en ZTE Blade som fungerat helt ok (förutom att telefonen suger) och använt mig av Android Market via mitt gmail-konto.
Idag har jag fått en Samsung Galaxy S i9000. Det första jag gjorde var att slänga över sim-kortet till den nya Samsung telefonen och logga in på market för att tanka ner de appar som jag dagligen använder mig av.
Till min stora förskräckelse kan jag inte logga in på mitt, annars fungerande, gmail konto. Jag kan inte heller registrera ett nytt konto.
När jag försöker logga in alternativt skapa ett nytt konto så kommer följande text upp efter ca 1 minuts laddningstid:
"Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till servern. Det kan bero på ett tillfälligt fel eller så är telefoneninte anpassad för datatjänster.Ring kundtjänst om problemet kvarstår."
Jag har dock en dataanslutning och kan surfa via webläsaren i telefonen. Jag kan även logga in på mitt gmail-konto via en dator eller webläsaren i mobilen.
Efter kontakt med
Telenor så säger dom att mina inställningar i telefonen är korrekta. Felet ligger alltså inte hos dom.
Vad ska jag göra? Jag hoppas att den samlade kompetensen i detta forum kan hjälpa mig.
Allra helst villl jag använda mig av mitt gamla gmail konto till den nya telefonen eftersom en del av apparna är betalda sedan tidigare...
Jag har även testat att logga in/registrera via en wi-fi anslutning...
Click to expand...