Behöver lite hjälp efter rootning...

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Zelda, 16 december 2010.

1. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    Nu har jag rootat min X10 och installerat lite grejer som rekommenderades i FAQ:en. Skulle väldigt gärna vilja byta systemfont och ändra färgen på statusbaren och kanske lägga in nån roligare batterisymbol där mm mm.
    Men jag har några frågor...har sökt men inte hittat några svar.

Har förstått att jag måste flasha in fonten, men hur gör jag? Tänkte prova med ROM-manager, men X10 fanns inte med i listan över nallar som kunde väljas. Recovery ska oxå funka men det vet jag inte vad det är...:P
    Fonten är en zip-fil...men jag ska väl lägga in den utan att packa upp den?

Sen undrar jag om telefonen alltid ska ha "USB-debugging" ikryssad nu när man kopplar in den i datorn? När jag kopplar in den i datorn så får jag numer inte välja om jag vill montera eller inte...så var det iofs innan rootningen oxå. Datorn hittar telefonen ändå, men jag kan inte se mappen som heter root, som jag ju ser i telen när jag kollar i root-manager...? Vad göra?

Oj, det blev mkt...o_O Hoppas nån kan hjälpa mig utan att skratta...:o

2. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Har nu,yckats byta font!! :) Men inte på det sätt som beskrevs ovan....finns en app som heter Fontchanger...var tvungen att byta namn på fonten innan appen hittade den, sen gick det fint. :P

Men dom andra frågorna kvarstår. Dessutom ett annat problem. När jag kopplade mobben till datorn så tyckte datorn att "the device" borde formateras...hmmm...jag bara tryckte på nej, men det verkar ju skumt. Detta var INNAN jag bytte font ska tilläggas. Nån som vet vad det kan vara?