Behöver råd med att köpa min först Android Phone

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av PnKnG, 5 feb 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. PnKnG

    PnKnG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja,
    efter långa funderingar har jag bestämt mig att köps en Android. Men har tyvärr ingen koll alls vilken som är bäst och vilken man ska hålla sig bort ifrån.
    Vill köpa en med abonnemang som jag också avbetala tillsammans med månadsavgiften.
    Vill helst att den ska var so bra som möjligt. Fick tipset av någon jag känner att vänta på Sony Ericsson X10. Undra om det är värt att vänta på den eller om det finns nåt som är bättre som är redan på marknaden.
    Jag skulle använda den mest för mobilt surfande och sms.
    Jag är öppen för alla förslag.
     
    Last edited: 5 feb 2010
  2. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    HTC Bravo (ryktas komma i mars) och SE X10 (slutet av mars/början av april) är heta tips. Möjligen Nexus One, beroende lite på hur länge det dröjer innan den hittar hit och om den då kommer säljas med abonnemang som i USA.

    Det vore lite surt att köpa en telefon med gamla generationens hårdvara just nu, när det är så fina nya modeller på väg ut på marknaden. Mitt tips är att du ger dig till tåls ett par månader.

    Skall du prompt ha en idag så är Acer Liquid ett alternativ, då det är den enda telefonen med modern hårdvara som du kan köpa via svenska återförsäljare med ett svenskt abb.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.