Behöver råd

Diskussion i 'Hero' startad av Manneman, 7 apr 2011.

  1. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej, boys & girls!

    Jag vet att det finns några trådar om detta... men ville ha en egen med de förutsättningarna som gäller för mig.

    Min Hero behöver ett lyft. Köpte min Hero för någon vecka sen som en andra-telefon. Det fina var att den var helt inplastad och utbytt på garanti. Ja, jag vet... det trodde inte jag heller var möjligt.

    Ganska omgående rootade jag den och la in elelinux http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767886

    Gillade den från början men hade mer och mer svårt att vänja mig vid vissa småsaker. Dialern var en av de sakerna... mitt i dagsljus går det knappt att se den juh. Ok... småsaker kan tyckas. Nu ligger denna i telefonen... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1003381 Så gott som original och funkar bra... men den är lite tråkig.

    Hur som haver... det jag vill ha i en ROM är följande:

    *Batteritid som är godtagbart. Med 2.1 original och Sense räcker det ett drygt dygn med mobilsurf igång samt 20-30 minuters samtal och lite smsande.

    *Allt fungerande... kamera, bluetooth... rubbet.

    *Snabbare om det är möjligt. Har läst en del om ROMar som är trimmade gällande hastighet. Typ klockade? Finns det stabila sådana som inte gör anspråk på batteritiden i standbyläge och normalt telefonanvändande.


    Tips tas tacksamt emot.

    // Mange
     
    Last edited: 7 apr 2011
  2. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Eftersom GB inte är helt stabilt i nuläget så skulle jag rekommendera någon av Eles froyo, det finns en nyare än den du länkade: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=906552

    Om du trivs med dialern så är det väl bara att installera en ny från market? Själv kör jag dialer one..
     
  3. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har skummat igenom länken du gav mig... och det ser helt ok ut. Vad jag dock inte hittar så mycket info om är hur den ställer sig mot original-rom. Har du testat den själv, den du länkade till? Hur är det i snabbhet och batterimässigt?
     
  4. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag har inte provat den personligen men sett den rekommenderas både här och där (just för sin snabbhet). Jag tycker att den froyorom du länkade var tillräckligt stabil och orkade helt enkelt inte byta förrän telefonen började bugga ur lite och då bytte jag till GB.

    Det är helt enkelt den froyo rom du länkade + optimeringar + lite backport från gb.

    Som jag sa tidigare så är dialer one ett första steg för att inte börja sakna sense alltför mycket, quickpic är ett andra. Utöver det så är det väl bara flash lite som är styrkan hos sense och det går inte att fixa.

    Angående balansen snabbhet kontra batteri så får man ju alltid göra en avvägning hur mycket man vill klocka. Personligen så tycker jag batteriåtgången blir för lidande då jag passerar 600 MHz (kör 576/19 nu) men vissa kör ju på 710. Jag antar att det beror lite på hur man använder den. Sen kan man ju ha olika guvernors, olika inställningar för skärmen på/av etc. Personligen så har jag mha Tasker satt upp så att jag köra SMARTASS guvernor förutom när jag kör musik då jag kör OnDemand (Annars klockar den ner för mycket och jag kan inte ha 19 MHz som minimum..) Jag tror det är svårt att hitta en profil som passar alla, din användarprofil är ju unik så du får helt enkelt ge det lite tid och prova dig fram.
     
  5. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ok... Jag tackar för din feedback! Helt ärligt så var ju inte dialern den huvudsakliga anledningen som avgjorde att jag gick tillbaka till 2.1 Sense. Och med den "moddade" original jag länkade till i mitt första inlägg så tyckte jag att jag fick snabbheten tillbaka.

    I nuläget väljer jag nog trots allt att stanna kvar med min Sense. Det faktum att jag inte kom överens med http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767886 och att jag upplever den nuvarande som stabil och hyfsad så är det kanske lika bra.

    Tack igen för din feedback.

    // Mange