Behöver reda ut MIUI installationsförfarandet

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av niad, 17 augusti 2011.

1. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har haft MIUI i flera versioner på telefonen efter att ha installerat det i somras. Igår fick jag med beta versionen installerad en krash som jag skrev om i en annan tråd. Jag installerade om MIUI men fick massor av krashmeddelanden vid uppstart och till sist efter ett par försök till att flasha in både stabil och beta MIUI så trodde jag att jag brickat luren, den stod still på M loggan och kom inte vidare.

Återställde den till 2.2.2 med RSD-lite och ROM från någon utvecklingssida och försökte sen efter att ha Rootat installera MIUI igen, nu är det kört att få in MIUI igen. Så snart jag fått på defy2ndinit och gjort den delen av installationen så hänger sig telefonen igen, jag får aldrig en uppstart av MIUI. Har även testat att starta 2.2.2 med bara 2ndinit installerat men den hänger sig då också på M loggan.

Har lusläst installationsguiden för installation från scratch och ser att det förutsätts att man skall ha lagt på "nordic froyo", är det viktigt eller kan man ha vilken 2.2.2 som helst?

Första gången jag lade på MIUI och enda gången jag lagt på det från scratch så hade jag uppdaterat med Motorolas verktyg och lagt på UK 2.2.2 såvitt jag minns. Hade 2.1 innan.

Har någon en aning om vad jag kan göra? Kan jag lägga på MIUI på annat sätt än med defy2ndinit? Det verkar vara det som inte fungerar, jag kan inte boota om luren med 2ndinit installerat.

2. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hittade den här länken nu och nu har jag bootat MIUI faktiskt efter att ha gått bet hela dagen. Det står att det är viktigt att använda "defy2ndinit 1.4". Det hjälpte mig i alla fall. Verkar vara igång igen.