Behöver tillbehör till HTC Desire

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Fractalogic, Sep 7, 2010.

1. Fractalogic

Fractalogic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Ja, jag vet att det här kan verka tjatigt då det finns flera andra trådar om liknande frågor. Men jag tar mig ändå friheten att skapa en ny tråd. I slutändan så är detta ett forum, inte en informationsbank eller wiki.

Jag har nu haft min HTC Desire i ungefär en vecka. Jag har dock önskemål om att skaffa ett antal olika tillbehör. Men då det finns så många olika att välja mellan så vänder jag mig till er för hjälp, råd och rekommendationer.
    • Jag behöver någon form av skydd till själva telefonen.
    • Jag behöver en bilhållare.
    • Jag kan också tänka mig köpa någon typ av bordshållare eller dockningsstation där jag kan ställa telefonen när jag laddar den.
    • Jag behöver en billaddare om den inte finns integrerad i bilhållaren.

Kan ni hjälpa mig hitta lämpliga tillbehör? Kan ni åtminstone tipsa mig om några bra webbutiker på nätet som säljer mobiltillbehör?

Vilket skydd har ni på era egna HTC Desire telefoner?

Vilka typer av skydd finns det att köpa?

Det finns ju såna där vanliga fodral i tyg eller skinn som man bara stoppar telefonen i. Då får man först plocka ut den ur fickan och sedan plocka ut telefonen ur fodralet. Jag tycker det är lite omständligt, men samtidigt medger jag att det kan ge bra skydd om man skulle råka tappa den. Men jag är nog mer intresserad av såna där mer enklare, nakna (genomskinliga) skydd. Jag tänker då främst på Invisible Shield och liknande. Jag vill att telefonen ska vara lättåtkomlig. Men ni får ge mig några tips på båda varianterna så jag får titta på dem.

Finns det någon bra hållare att köpa som även har integrerad billaddare?

Jag tänker använda telefonen för navigation. Finns det kanske något färdigt paket med programvara för navigation och bilhållare?

Använder ni själva era HTC Desire telefoner för navigation? Hur bra är den på det?

Några tips på bordshållare? Jag brukar ladda min telefon med USB kabeln och då lägger jag kabeln under en CD hållare som jag har på bordet så att den inte ska åka ner hela tiden. Sedan pluggar jag bara in kabeln i telefonen när jag ska ladda. Men USB kabeln man får med telefonen är av bra kvalitet men den är lite kort tycker jag.

Tack på förhand!

Last edited: Sep 7, 2010
  2. pobu

pobu Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Till bilen har jag köpt en passiv hållare från Brodit (www.brodit.se), vad jag vet så säljer de inte direkt till privat personer så jag köpte min via Dustin. Det finns även aktiva hållare från Brodit (alltså med integrerad laddade). Jag är väldigt nöjd med min hållare.

3. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte också en bilhållare från bordit, fast genom skyddet.se och den är aktiv, alltså med integrerad laddare. Okej den var rätt dyr (typ 700spänn) men har inte sett bättre byggkvalitet förut, dessutom är det sjukt bra passform och en riktigt smart lösning. (man behöver inte göra något ingrepp på bilen men den sitter som berget)

Jag navigerar med copilot och jag tycker det funkar riktigt bra, så jävla skönt det var att kasta min gamla tomtom i väggen, har alltid funkat skit trots upprepade besök på deras verkstad :P

Sen ang dockor, skydd osv så skulle jag hänvisa till ebay faktiskt. Finns sjukt mycket kinagrejer som har skrattretande priser men endå förvånansvärt bra kvalitet för att vara så billiga. (typ http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...358151&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_1917wt_911 )

Sen ang invisible shield vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. En jobbarkompis har det och jag tycker inte jag riktigt gillar touch-känslan. Känns oljig på något sätt, inte lika bra glid. Jag har haft min telefon helt oskyddad sen i april och det är inte en enda repa på displayen iaf, även fast jag lyckats tappa den på asfalt en gång med displayen neråt.
    Det som blev repigt då var metallen runt. Men vill man skydda sig mot sånt så kanske man ska köpa nåt i stilen med http://www.pdair.com/catalog/product_info.php?cPath=10100000_900000_11000911&products_id=30703 .

Jag köpte en liknande för någon vecka sedan och har lite blandade känslor, skön känsla när man håller i den men blir ju lite svårare att få upp ur fickan, även fast den är riktigt "hal" eftersom det är silikon och inte gummi.

Last edited: Sep 8, 2010