Behövs nätverk + gps för My Tracks?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cubenga, 18 jun 2012.

1. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Har en fundering kring appen My Tracks (Mina Spår).

Använder denna app för att spela in mina rundor när ja är i skogen o ränner.
    Hitills har jag bockat i både "Trådlöst nätverk" samt "GPS-satelliter" under Plats och Säkerhet.

Så frågan är, behöver jag bocka i för "Trådlöst nätverk" eller klarar mobilen av att spela in med enbart GPS?

Mobilen jag använder till detta är Sony Xperia S.

Tack på förhand.

2. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Gps räcker, trådlöst nätverk är ett annat namn för wlan och i stadsmiljö kan det bli mer exakt med wlan påslaget när husen skymmer gps satelliterna. Men i skogen är det inte många som har wlan så... ;-)

3. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Tackar för ditt svar.

Ang. valet "Trådlöst nätverk", det gäller väl även mobil-nätet också väl? För, har man GPS'en avstängd och slår på "Trådlöst nätverk" och går in i Google Maps så kommer ju positionen upp, ingen vidare precision men ändå, den får ändå en position.
    Så därför tänkte jag ifall man då är uppkopplad med Data-anslutning över 3G/2G + GPS så "hjälper" data-anslutningen till att ladda hem kartorna/hjälper till med precisionen. Visserligen klarar GLONASS av det utan nån hjälp.

Men iaf, fan va långt inlägg det blev, men jag tror du förstår vart jag vill komma :)? Gör data-anslutningen någon nytta eller kan jag fortsättningsvis köra med enbart GPS?

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Senast jag kollade på my tracks så spelar de enbart in GPS-positionen, det är i alla fall det jag kommer ihåg att jag läst. Kanske ändrats eller jag som finns fel.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

5. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    nope räcker gott och väl att ha bara gps, eftersom det kräver inget internet bara du får en gps fix så kan du springa i skogen bäst du vill sen när du är hemma och har anslutning så kan du ladda upp dina tracks eller hur du nu gör, funkar i dom flesta programmen man springer att göra så och man ser sen hur man sprang på google maps.