Problem: Behov av hjälp med flash

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av frosse87, 30 nov 2011.

  1. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej! Som rubrinen lyder så ör jag i stort behov av hjälp med att flasha min sgs2. Jag är oerhört okunning och blir grymt förvirrad med alla begrepp såsom root, flash, firmware etc. Min första fråga är om jag kan använda odin för att lägga in Cm 7.1 på telefonen? jag tetestade att installera clockworkmod recovery men det gick inte riktigt. det stod att det var installerat men det det fanns endast tre alternativ när man startade telefonen i recovery mode, fattades två.

    Jag installerade clockwork efter att jag rootat telefonen med hjälp av odin btw. Som det ser ut nu så står det still. Jag har en rootad telefon men jag kan inte göra något med det. Jag har tittat runt på Internet efter guider men ingenting som jag fattade. Testade även cyanogens guide på deras sida men det fungerade inte. gick inte att untara clockwork pga att det fattades någon fil.

    Uppskattar den hjälp jag kan få.
     
  2. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

  3. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack.. Odin kopplar dock inte ihop min telefon m. Programmet. Kan det bero på att jag har clockwork mod installerat också?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Nej det borde fungera ändå, har du kies installerat? För drivrutinerna...
     
  5. Urbs

    Urbs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

  6. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jodå. Det gick dock inte att att untara clockwork. När jag går in i heimdal suite fronted, trycker browse och väljer clockwork så står det "firmware.xml is missing from the package". Någon som vet vad det beror på? Drivrutiner är installerade dock.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk