Behovet av utrymme för E-post växer hela tiden

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av donaldduck, 2 okt 2011.

1. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag, och andra, har problem med detta. Kör Android 2.3.3 men hade samma problem med 2.2. Med nyinstallerad 2.3.3 behövdes 5,85 megabytes, behovet stiger sedan hela tiden. Har läst om de som har tiotals megabytes här. Även om man kör link2sd så har man begränsat utrymme i Desiren. Tror problemet beror på en bug, döm själva. Det verkar gå att återställa mycket av det:

Åtgärderna kräver S-OFF. Data för E-post finns i /data/data/com.htc.android.mail. Nedan rör jag mig enbart inom denna mapp. Problemet verkar vara att när man tar emot html-kodad e-post så raderas inte allt när man raderar mailen. Har man raderat alla mail, i alla mappar för alla konton, så är mappen app_mail normalt tom. Tar man emot html-kodade mail och raderar dessa finns det ändå filer kvar i denna mapp. Jag raderade det som fanns där utan att få några problem.

I mappen databases finns två filer som ökar i storlek hela tiden; webview.db-wal och webviewCache.db-wal. Jag raderade båda två. De återställdes till storleken 0 utan att jag fick några problem.

Med ovanstående åtgärder var jag nere i 5,86 megabytes i data för E-post.

Varning: När man ändrar i data mappen skall man vara försiktig. Kopiera först hela /data/data/com.htc.android.mail till kortet. Jag lyckades få E-post att sluta fungera. Vet inte vad jag gjorde, raderade antagligen fel fil. Jag har enbart provat ovanstående en gång på min egen telefon. Är ni inte säkra på vad ni bör göra, gör inget.