Bekymmer med webläsare

Diskussion i 'Hero' startad av logaritm, 25 mar 2010.

1. logaritm

logaritm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag sätter igång Herons inbyggda webläsare får jag upp den gröna mätaren i botten, men den stannar efter ca 0,5 cm på skärmen och sen stannar den där. Läsaren slutar dock inte jobba helt utan verkar försöka fortsätta ladda (jag kan fortfarande klicka på krysset intill adressfältet och avbryta). Detta händer endast när jag har wifi igång, med 3g fungerar det som det ska. Uppkopplingen via wifi fungerar i övrigt som den ska, jag kan ladda ner apps och uppdatera twitter osv, men varför just webläsaren vägrar vet jag inte. Det hjälper att starta om telefonen, men problemet kommer tillbaks efter ett tag. Någon som haft liknande problem eller som kan tänka sig vad det kan bero på?

2. anderssoncarina

anderssoncarina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Jag hade detta problem idag, men när det gällde 3G och inte wifi. Jag satte telefonen i flygplansläge och sen tillbaka och då började det fungera. Kanske ditt fel kan bero på något problem när wifin aktiveras/avaktiveras?

3. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har samma problem, hjälpte tyvärr inte att sätta telefonen i flygplansläge och sen tillbaka. Är det någon annan som har tips så välkomnas dom.

Edit: har kollat runt lite och en så enkel sak som att starta om telefonen löste problemet för mig.
    Edit2: testade nu att stänga ner webbläsaren med "Advanced task killer" och då slutade det fungera igen :) Opera Mini kan man däremot stänga av utan att det slutar fungera.

Last edited: 27 mar 2010
  4. Foffe

Foffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft samma problem, och efter diskussioner här på forumet kom vi fram till att rensa proxy inställningarna löste problemet.

5. logaritm

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur gör man det? :)

6. logaritm

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittade hur man gjorde men har telenor och tar man bort apn kommer man inte åt nätet via 3g över huvud taget... Någon som vet hur man kan lösa det? Att ta bort APn verkar ju funka för de som har telia (och någon med tele2 tror jag att jag såg också..) ingen med telenor som har samma problem?

7. BalsbyMange

BalsbyMange Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER