Ber om hjälp ang Herotab M10 Android 2.2 Flash 9.7 Cortex A8

Discussion in 'Övriga tablets' started by ynosagev, Apr 15, 2011.

1. ynosagev

ynosagev Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan Hejsan

Jag har sökt och sökt, kollat runt på alla möjliga sidor, tyvärr är inte min Engelska den bästa och än mindre mina kunskaper vad gäller Android, tablets etc, men jag verkligen ber om hjälp av er, kunniga och som är sugen på att förhoppningsvis hjälpa mig.

Lite kort, så är det en Herotab M10 Android 2.2 Flash 9.7 Cortex A8 som jag fick från merimobile.
    VERSION 2 är det på denna herotab.

Jag får inte igång den, det är endast (se bild) som lyser när jag startar den. Har testat med allt möjligt, den får ingen connection med datorn när jag testar det. Jag har testat formatera korten, lägga in nya firmwares, room och så. Det är ett kort i den sd kort på 8Gb Nand kort tror jag det kallas för, även det andra som man kommer åt utifrån är bestyckat på samma sätt, men det funkar inte. Har testat med att hålla nere menyknappen, reset knappen etc etc

det funkar inte och jag är så ledsen, nästan 2000kr i sjön?

finns här någon vänlig själ som har lust att hjälpa mig? Kompensation utlovas om det lyckas och allt funkar, det är min största dröm, snälla.

Skriv här nedan eller ett PM, har msn om så önskar, pm så lägger jag till dig.

Tack på förhand

Ynos

Attached Files:

• 1.JPG
      1.JPG
      File size:
      17,6 KB
      Views:
      89
    Last edited: Apr 15, 2011
  2. ynosagev

MINA ENHETER

Någon som lust hjälpa mig?

3. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är den fulladdad?Annars pluga in ström och lämna det kvar ett dygn utan att röra den...sen vi hörs..:)

ynosagev likes this.
  4. wicked123

wicked123 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en likadan, din verkar inte komma längre än till boot. Har läst nånstans att vissa skeppas med dålig firmware som inte startar. Du får gå in på slatedroid.com eller pandawill.com och uppdatera firmware.

ynosagev likes this.
  5. ynosagev

MINA ENHETER

Så, nu är den laddad, inget annat som har hänt nu heller:(

6. ynosagev

MINA ENHETER

Hejsan Hejsan

Vad är slateroid? Alltså jag vet det är det forumet, men hur uppdaterar man firmware där?

7. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns nog inte så mycket samlad kunskap på detta forumet så kanske kan du söka på slatedroids forum eller typ googla på "din plattas namn + custom rom + slatedroid.com" eller "din plattas namn + boot problem"

Det blir kanske en del att läsa men plötsligt hittar du det. Om du inte kan engelska så bra borde åtminstone googles översättning ge dig en hyffsad ide om vad där står.

Jag känner inte till plattan alls men har du ingen kontakt med säljaren?

Edit: läste just nu på slatedroid att du ställt samma fråga där och att du fått en del svar. Hoppas det löser sig. De filer du fått från merismobile ser ut som uppdateringsfiler, du behöver bara en instruktion om hur du skall göra.

Last edited: Apr 19, 2011
    ynosagev likes this.
  8. ynosagev

MINA ENHETER

Hejsan igen.

Japps det stämmer att jag har gjort det, jag har fått uppdateringsfiler, men för att man ska kunna uppdatera så måste jag ha en ursprunglig fungerande version, vilket jag saknar, eftersom jag inte ens får igång min platta. DÄRFÖR så hjälper det tyvärr inte:(

Talade med någon som verkade ha koll på detta och den sa att det inte fanns något alls att göra i dagsläget, så ja jag vet inte. Att återsända den kostar mig 300kr i frakt till Hong Kong och dessutom så finns det en risk att de kräver mig på ännu mer pengar, om de anser att det inte är något fel på den, de kan hävda att jag gjort något fel och ja, då är man ju rätt så körd, jag kan aldrig bevisa det och när det är dessa HK företag, så är inte min tilltro allt för hög, då jag haft problem innan, inte minst med dålig komunikation, så där ligger väl problemet:(

Herotab M10 version 2, Cortex 8 heter den på en del sidor också, prestation som glänser en del, men vad hjälper det, när den inte funkar:(

Om du vill kolla runt och kanske hjälpa mig från grunden, med vilka program man ska ha för att installera om den från början (inte bara lägga över på ett sd kort, utan via datorn) etc, så kan du få en slant om det ordnar sig inom rimlig tid.

Tack på förhand

9. wicked123

wicked123 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du testat att trycka ner resetknappen som sitter bredvid hörlursutgången?

ynosagev likes this.
  10. ynosagev

MINA ENHETER

Hejsan Hejsan.

Japps, ibland så låser den sig totalt, alltså så att man inte ens får upp den bilden jag visade här ovan, då måste man reset den där.

Det är något konstigt också, för när jag försökt att uppdatera den som man ska, så kan man inte stänga av den, utan den liksom startar om istället för att stängas av:(

Håller man nere knappen så den stängs av, sedan när man släpper upp knappen, ja då tänds den igen och den rutan kommer upp igen som jag skrev om innan, jobbigt:(