Besked ang. Android

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av ViLANDER, 16 dec 2009.

  1. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Har HTC kommit ut med något BESKED om NÄR (denna månad, nästa månad etc) de tänker ge klara meddelanden ang. vilka smartphones som ska få den nyare versionen av Android?

    Skulle vara bra att veta då jag väntar på just detta, innan jag införskaffar mig någon Androidmobil.
     
    Last edited: 16 dec 2009
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det enda HTC sagt är att Hero kommer att få en Android 2.1-uppdatering. Allt annat är än så länge rykten.

    Genom deras Twitterkanal:

    "The rumors are true! Hero will be getting an Eclair update. We ask for your patience as we update Sense for the fancy new Android OS."
     
  3. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag ser det som ytterst osannolikt att Tattoo inte skulle få uppdateringen med tanke på att den släpptes efter Hero och till vilket rabalder det skulle innebära om dom inte gjorde det - och jag uppfattar det som att HTC har rätt god koll på sina kunder.

    Jag tror personligen att alla telefoner som säljs idag kommer att få uppdatering till 2.x även om det hänger i vågskålen ang. 'Magic' (vilket jag då tror hänger på minnesmängd och/eller prestandabiten).

    Å andra sidan är det som Bernard skriver ovan att den enda konfirmation som getts gäller Hero - och då är ju allt annat spekulation... ;D
     
  4. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hero och Magic har ju samma hårdvara, så det lär knappast handla om det....det e bara HTC som e som dom e :mad:
     
  5. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Okej, då är det väl bara att vänta. Hoppas besked kommer inom de närmsta veckorna i alla fall.
     
  6. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hmm, kollade nu och visst har du rätt gällande minnesmängd - trodde den var dubblerad i RAM på Hero... Men säg inte att det är 'samma' hårdvara för det är tillräcklig skillnad så det inte går att köra samma Radio/ROM på dom...

    Och vadå 'e som dom e'? Samma larv som vanligt... Världen följer inte ditt ego - och med god anledning verkar det. Dom släpper naturligtvis uppdateringen när dom är färdiga med den och den fungerar bra.
     
  7. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag orkar inte ens svara på din kommentar.