Beslutsångest Deluxe

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hehaaa, 20 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hehaaa

Hehaaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Htc One (2013)

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Htc One (2013)
    Platta:
    Google Nexus 7 2013
    Hej! Sitter i en knivig sits då min Note 3 börjar bli allmänt färdig, tappar täckningen ofta , är seg och ser bara jävlig ut. Gillat telefonen skarpt. Skippade GN4 då jag inte tyckte det kraftiga priset motiverade ett byte.

Men nu sitter jag här och läser och funderar. Vågar man satsa på en Z3? Z4 Presenteras väl snart. Hur är det med Nexus 6 då? Hur känns den? Någon som gått från GN3 till N6? Nöjd? Kommer HTC med en ny phablet? Deras M8 5" är nästan i minsta laget tycker jag efter några år med 5.3">.

Vad finns det mer för intressanta lurar att tillgå med? Helst kring samma storlek som nu +-0.5". S5 går bort då jag inte gillade den. Vågar man vänta på S6 ifall den blir 5.5" och unibody?

Vad ska man köpa om man vill ha det nu? Ska jag vara ärlig så står det mellan GN4 och N6 men är lite less på Samsung ändå och Nexus är ganska outforskat för mig. Har bara Nexus 7 2013 plattan som referens. Men vanilla är ju vanilla.

Blir snurrig av allt tänkande så ge mig tips på hur jag ska göra!

2. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    @maxperes@maxperes hade en N6, fråga han :) Är du sugen på en Sony så tycker jag att du ska vänta på Z4, "The head dev" för Sony har sagt att det kommer finnas stora nyheter :P

En Huawei Acend Mate 7 kanske? https://swedroid.se/huawei-ascend-mate-7-och-talkband-b1-anlander-till-redaktionen/

3. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Byggkvalitén på Nexus 6 är fantastiskt. Inga knarr, ingenting. Skärmen har schyssta färger och det är gött med 2K, helt klart. Kameran och batteritiden är väl sisådär, ingenting att hänga i granen om man säger så. Lollipop i sin renaste form däremot, det är kärlek. Den är riktigt riktigt snabb och jag fick ALDRIG känna på lagg eller att den blev slö. Den låg också väldigt bra i handen, dock säger vissa att den hal, men det var absolut inget jag kände av.
    Jag gjorde ett återköp på min N6a, förväntade mig mer för 6500 het enkelt. Jag började på inbränningar efter bara två veckor, vilket inte är acceptabelt för fem öre enligt mig. Och min vibrationsmotor lät så förbannat mycket. :P Om du går in i Nexus 6 delen här i forumet och hör så kommer inbränningarna inte vara ett problem aaaalls. "Vadå? Navigationsbaren är ju ändå där 90% av tiden?", jo så kan det mycket väl vara, men det gör det inte mer okej att det uppstår. Sen de där övriga 10% som navigationsbaren inte syns, då stör man sig något så förbannat mycket. Iallafall jag ;-)

Så jag säger såhär; Ska du köpa en Nexus 6 så ska du helst hitta en bra deal, annars inte värt det. Inte 6500:-
    Är vanilla ingenting du verkligenverkligen måste ha, då kör du på Noten, helt klart :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.