Beslutsångest, välja telefon Sensation Vs GS2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av nineteenfortyfive, 17 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har beställt en Samsung GS2 men då den är restad har jag fått erbjudande om att få Sensation istället. Detta är från Tele2.

I samsung ingår ju 16gb minne men jag hittar ingen info om hur mycket ev. minne man får med Sensation? Ingår det lurar när man köper denna?

Hur skulle ni gjort? Är folk överlag nöjda med HTC?

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Fel delforum..... så slipper vi en till "ökendiskussion" om detta.:mad:

Här kan man debattera om detta......:P
    Köpråd | Swedroid

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tråden flyttad till Köpråd.

nineteenfortyfive gillar detta.
  4. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag var helt övertygad om att SGS2 var telefonen för mig, men när jag väl stod där i butiken slutade det faktiskt med att jag gick hem med en sensationell HTC. Root, ROM och bootloader-fördelar för Samsung i all ära, men jag gick på "out-of-the-box"-känslan och valde därför Sensation. :-)

I telefonen fanns ett 8GB(klass 4)-minneskort från start men jag vet inte hur det ser ut med SGS2 - det sägs nämligen att det är 16GB INBYGGT med möjlighet att bygga på detta med ett minneskort.

Kontentan: Det är ens personliga preferenser angående utseendet och eventuella gränssnitt (som visserligen kan bytas ut) som spelar roll, specifikationsmässigt sett är båda ändå *relativt* lika, om än det finns både för- och nackdelar med båda. :)

Edit:
    Jag glömde tillägga att jag startade telefonen för första gången för någon timme sedan - so far so good!

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag åkte ut till MediaMarkt o Elgiganten och kände och pillrade på lurarna.

Sen var valet enkelt.......

Sense 3 är sedan kanon och "under the hood" är luren brutal....gjorde min första försiktiga överklockning igår...;)

6. nineteenfortyfive

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det lilla jag sett av Sense gillar jag skarpt. Har ju haft Samsung förut men fått lite avsmak för, i mina ögon, deras värdelösa kundsupport... Tvekar dock lite för att jag kanske kommer uppleva Sensation som klumpig?

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Just därför är det så viktigt att känna på lurarna på riktigt.....

Jag var van med min lilla HTC Hero som jag hade förut och visst är en Sensation stor men det ger ju också stora fördelar.

Sen kommer ingen av Sensation eller Galaxy-anhängarna ge sig angående vilken lur som är bäst av de här "flaggskeppen" just nu på marknaden.....:innocent:

8. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Alltid svårt att ge köpråd. För min del brukar jag alltid läsa så många tester som möjligt och sedan åka i väg och pilla på lurarna. För min del blev det SGS2 och jag är jättenöjd och det som avgjorde för min del var framför allt skärmen.

När det gäller minnet så är det 16 Gb inbyggt med möjlighet att sätta i upp till 32 Gb extra.

Sedan tror jag inte att man blir besviken vilken man än väljer av dessa två "superlurar". Det hela handlar ju till sist och syvenes om tycke och smak.

9. nineteenfortyfive

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det jävliga är att ju mer jag läser desto mer obeslutsam blir jag... :)

10. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Ha ha, inte lätt att bestämma sej när det finns så bra prylar att välja mellan ;) Tror faktiskt du blir nöjd vilken du än tar :)

Läs dom ypperliga testerna här på Swedroid sedan har du ett par tester som jag tycker är bra på Nordic Hardware:

Sensation
    Galaxy S2

Sedan har du en ren duell mellan lurarna Phone Arena.

nineteenfortyfive gillar detta.
  11. nineteenfortyfive

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Supertack! Ska läsa på ordentligt nu!

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Här har du en till välskriven jämförelse med massor med fakta o bilder.

Mega Review: HTC Sensation V Samsung Galaxy SII - Smartphone Gurus

Slutsats:;)

Men jag skulle verkligen "känna på lurarna" på riktigt innan jag bestämde mig.....;)

13. nineteenfortyfive

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har varit runt lite och känt på bla GS2 men ingen affär hade Sensation inne för tillfället. Ngn. som vet om det är stor skillnad på butikernas dummys jämförelsevis med de riktiga telefonerna? I känsla alltså?

14. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Jisses, vilket test. Kunde inte låta bli att reflektera över skribentens antal inlägg: Över 26 500....herregud, bor killen vid sin dator ;)

Annars bra och grundligt test och givetvis ska han känna på lurarna. Jag är för gammal för att vara "allt för färgad" och säga att den ena är bättre än den andra. Ungefär som när någon ska köpa bil och frågar mej; vilket märke tycker du är bäst? Läs tester och provkör brukar jag säga. Annars kan man hålla på och diskutera i evighet och man kommer ändå ingen vart. Det handlar mest om personliga preferenser, tycke och smak och som jag skrev innan så tror jag inte han blir besviken vilken han än väljer. Har känt på båda och jag gillar dom skarpt och kan inte säga att den ena är bättre än den andra eftersom dom är så bra båda två men på lite olika saker.

15. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Jag hade nog inte gått enbart på "dummykänslan". Framför allt så ser man ju inte hur telefonerna ser ut när det gäller mjukvara och bild o.s.v. Vet inte om du har något Phonehouse i närheten men där brukar man kunna klämma och testa en del för att se hur det funkar och ser ut.

16. nineteenfortyfive

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ska spana under morgondagen! Tack för tips och hjälp!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.