Vad tror ni om detta? http://www.handyattacke.de/handys/s...xySI9000_attacke&utm_campaign=Preisvergleiche 444 euro för en SGS Ingen hårdvaru- eller mjukvarubranding. Men är den olåst tror ni? Någon som har beställt därifrån innan?
okej hur mkt låg frakten på? sen har jag även en fråga om laddare, kommer det hem en laddare som funkar i Sverige också? viktigaste frågan kvarstår dock om garantier m.m hur blir de om telefonen går sönder?
frakten gick på 19 euro + 5.60 paypal avgift. Laddare ska vara samma om dom inte bytt uttag sen jag köpte sist . Har ingenaning om hur det funkar om den går sönder. Vet inte om man skickar direkt till samsung eller ha.
När jag hade tankar om att köpa en M8910 Pixon12 från Tyskland, fick jag upplysningen att tyska Samsung-telefoner vanligtvis inte kommer med nordiska språk. Kanske går att flasha i efterhand, vad vet jag, men det kanske är värt att kolla upp för säkerhets skull. Detta kanske för övrigt inte spelar någon roll på android-telefoner där man kan ladda ner Scandinavian keyboard osv?
Oj detta lät intressant, någon annan som sitter på mer info angående detta? för jag kanske beställer en därifrån men vill gärna ha svenska menyer m.m
Jag köpte min gamla galaxy på handyattacke.de. Det fungerade hur bra som helst, men tyvärr gjorde inte telefonen det. Fick lämna in den på lagning tre gånger och även det fungerade bra. Sen är det en annan historia att de aldrig fick ordning på telefonen riktigt ordentligt.
Så garantin gäller även hos Samsung Sverige? Orka skicka ner den till Tyskland om det skulle bli nåt fel.
Kontaktade du Samsungs svenska support angående detta? För er som senare får SGS:n levererad, det hade varit supernajs om ni kunde kontakta Samsungs support med ert IMEI-nummer (eller vad som behövs) och kolla med dem hur långa garanti ni har. Man kan chatta med dem kontorstid, så det bör gå på ett kick. Här står lite info, men det hade varit fint att veta exakt: http://www.samsung.com/se/support/repairpolicy/servicePolicyWarrantyMain.html Se under rubriken Vad händer om jag köpt min produkt utomlands?
Jepp, jag kontaktade den svenska Samsung supporten då de har Europa-garanti spelar det ingen roll var i Europa man köpt den. Jag fick till och med erbjudandet på SGSen trots att den var köpt i Tyskland. Så på så sätt funkade det kanon!
Hur lång garanti har den i Europa? Många svenska siter skriver att SGS:n har 2 år. På Samsungs hemsida står det däremot att telefoner köpta utomlands har begränsad garanti (se länk i min tidigare post).
Beställde också därifrån. Kan ni maila när ni får dom så har man koll på när man ska förvänta sig leverans därifrån. Är det någon som har länk till svensk firmware och hur man 'flashar' Tack för hjälpen. /Anders.