Beställa Hero från Tyskland

Diskussion i 'Hero' startad av viktor, 28 september 2009.

1. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej.

Tänkte köpa en Hero från Simply Electronics. De har fått hyfsade omdömen på prisjakt. De flesta negativa handlar om leveranstid och det kan jag leva med. Men nu undrar jag om det är någon skillnad på att köpa den i Tyskland? Är mjukvaran den samma om man handlar den i Sverige? Någon annat man bör tänka på?

http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=7524

//Viktor

2. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såg artikeln om billiga hero på HandyAttacke. Så jag beställde en därifrån istället.

3. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Idag var det ett riktigt bra pris på handyattacke.de men det visade sig att det var felaktigt. Så det annullerades...

5. curver

curver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en Hero igår. I butik, i Sverige. Trots detta är det en tysk telefon om jag förstått det hela rätt.
    Jag har installerat nya uppdateringen på den men lyckas inte få svenskt språkstöd på den. Det går bara att välja mellan Engelska, Franska, Tyska och Italienska.
    Är det någon som har koll på vad jag kan göra för att få telefonen på svenska?

Mvh Fredrik

6. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok. Jag köpte en med T-Mobile loggan. Den var ju riktigt billig. Hoppas inte leveranstiden blir för lång bara.

7. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Last edited: 29 september 2009
  8. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jo såg den också. Men på hemsidan var HTC-brandade versionen billigare.... vilket visade sig vara fel. Nu har de ännu inte skickat in pengar på mitt pay-pal konto trots att de påstår det. Får se hur detta slutar...

9. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

De har nu fått in pengarna på mitt PAY PAL konto.

10. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jaha ok, hängde inte med i svängarna där.

11. philipsward

philipsward Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det som gäller igentligen, ingen koll.

1, Ifall jag köper en Hero från Tyskland (eller vilken htc android lur som helst?), kommer den utan någon upplåsning fungera i Sverige? Eller kommer man behöva låsa upp telefonen på något vis såsom med iPhone?

2, Ifall jag köper en Hero från Tyskland, antar jag att den levereras med tyska som språk och tangentbors layout? Engelska finns väl också som allternativ? Kan man ladda ner ytterligare språkpaket för att få svenska på den?

3, Kommer jag på något sätt begränsas i användandet ifall jag köper en Hero från Tyskland? Då menar jag apps som inte fungerar etc. etc.

Glad pojk ifall jag får svar av någon som av egna erfarenheter kan svaren :).

12. Mattica

Mattica Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Av allt som hittills skrivits att döma så har jag förstått att lurar sålda utanför Skandinavien inte är kompatibla med uppdateringen som HTC nyligen lagt ut. Man kan fortfarande ha svenskt tangentbord via flera gratisapps på market, men menyerna förblir på engelska.

Efter att ha kört med uppdateringen ett tag har jag nyligen bytt tillbaka till engelska som standardspråk för jag tyckte att många meningar och fraser blivit helt galet översatta, nästan löjligt dåligt, så om man inte är helt okunnig i engelska språket så klarar man sig med en hero från kontinenten...

13. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min Hero skickades från Tyskland igår, tror inte jag får den innan helgen. Men jag skriver direkt när jag får den, hur det går med uppdateringar och dylikt.

14. philipsward

philipsward Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej okej, kort sagt, det svenska tangentbordet går att få efter lite pyssel (?), menyerna förblir på Engelska, och man kan inte uppdatera programvaran med de uppdateringar som HTC släpper? Släpper de inte uppdateringar i Tyskland som man kan installera då istället?
    Tack för informationen, kanon :).

Gör jätte gärna det :)

15. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"Sorry, this software download is not suitable for your device."
    Det får jag när jag försöker updatea den. Någon som har något tips?

16. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tankade "RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver.exe" någon hade lagt ut men jag kan inte updatea med den. Får ett fel. Customer ID error. Vilket bök.

17. Korvboll

Korvboll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom du fått massa andra svar redan så är det kanske inte intressant, men jag skriver ändå.

Beställde förra lördagen från Simply Electronics, och eftersom det är utomlands räknade jag med att det skulle ta lång tid, så no surprise there.
    I alla fall. På måndagen går jag in på "my account" på deras sida för att kolla order status. "Please contact us by telephone or mail" stod det där. Happ, tänkte jag, betyder det att jag måste kontakta dom för att få veta min order status, eller att jag måste kontakta dom för att något är fel?
    Mailar dom den frågan, och då påstår dom i sitt svar att dom måste ha, för att bevisa att jag är jag, en bild på mitt visakort och en bild på en räkning som bevisar min adress.:confused: Va i helvete... nåja, for hem till min far och lånade hans kamera (har en skittelefon utan kamera, därför inköpet av en Hero) och tog en bild på Visa, körkort, samt registreringbevis för bilen och tänkte att det måste väl räcka.
    Får ett ganska snabbt svar från dom där dom skriver att jag måste skicka med en räkning annars vill dom inte skicka något (varför inte?), ungefär samtidigt drar dom pengarna från mitt kort.
    Svarade i fredags eftermiddag att jag inte har tillgång till några räkningar, och att dom får lov att skicka skiten nu annars vill jag ha mina pengar tillbaks.
    Väntar på svar fortfarande, men det är helg så.

Vill mest poängtera att dom kommer fråga skumma saker om du köper där i från. Jag vet inte om det är ett skamföretag, men jag kollade omdömen och sånt på prisjakt och där hade ingen klagat. Kan edita och skriva hur det går sen om jag kommer ihåg.

Last edited: 4 oktober 2009
  18. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    @Korvboll
    Hmm, får bad feeling gällande deras beteende. Hoppas att jag har fel.

19. Korvboll

Korvboll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske ska tillägga att dom själva påpekade att jag skulle sudda ut alla siffror på visakortet utom dom fyra sista, men ändå, ganska suspekt beteende.

20. concorde

concorde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har köpt min Hero från Tyskland. Har haft telefonen i mer än en månad nu. Uppdateringen från HTC har jag inte lyckats få på svenska. Funkar inte även om man lyckas ladda hem den skandinaviska versionen. Tror det beror på att det ligger nån kod i telefonen som bestämmer var den ska användas, tror jag rätta mig om jag har fel. Uppdateringen funkar men går fortfarande bara använda engelska, tyska, franska m.m.

Men använder appen scandinavian keyboard med svenskt dictionary. Funkar bra. Lite konstigt bara av HTC att inte låta en installera en skandinavisk uppdatering. Kan ju inte vara skillnad på hårdvara.

Hade inga problem med beställning och leverans. Priset blir ju nån tusenlapp billigare :)