Eftersom du fått massa andra svar redan så är det kanske inte intressant, men jag skriver ändå.
Beställde förra lördagen från Simply Electronics, och eftersom det är utomlands räknade jag med att det skulle ta lång tid, så no surprise there.
I alla fall. På måndagen går jag in på "my account" på deras sida för att kolla order status. "Please contact us by telephone or mail" stod det där. Happ, tänkte jag, betyder det att jag måste kontakta dom för att få veta min order status, eller att jag måste kontakta dom för att något är fel?
Mailar dom den frågan, och då påstår dom i sitt svar att dom måste ha, för att bevisa att jag är jag, en bild på mitt visakort och en bild på en räkning som bevisar min adress.:confused: Va i helvete... nåja, for hem till min far och lånade hans kamera (har en skittelefon utan kamera, därför inköpet av en Hero) och tog en bild på Visa, körkort, samt registreringbevis för bilen och tänkte att det måste väl räcka.
Får ett ganska snabbt svar från dom där dom skriver att jag måste skicka med en räkning annars vill dom inte skicka något (varför inte?), ungefär samtidigt drar dom pengarna från mitt kort.
Svarade i fredags eftermiddag att jag inte har tillgång till några räkningar, och att dom får lov att skicka skiten nu annars vill jag ha mina pengar tillbaks.
Väntar på svar fortfarande, men det är helg så.
Vill mest poängtera att dom kommer fråga skumma saker om du köper där i från. Jag vet inte om det är ett skamföretag, men jag kollade omdömen och sånt på prisjakt och där hade ingen klagat. Kan edita och skriva hur det går sen om jag kommer ihåg.
Last edited: 4 oktober 2009