Fråga: Beställa Note från Amazon.de?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av dt33, 1 dec 2011.

1. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Har för mig läst att det fanns några som beställt från amazon.de, fast glömt i vilken tråd och skulle vilja veta några saker, innan jag bestämmer mig.

- Ifall man ångrar sig, vill returnera och få pengar tillbaks? Gäller det endast i oöppnad förpackning och om man haft det i 1-2 dar, efter har pillat med telefonen då?
    - Nån som har lyckats få ett "måndagsexemplar" och upphävt köpet från där?
    - Är dom snabba på returnera tillbaks pengarna?
    - Lätta att göra med eller får man tjata på vid diverse problem (ex ovan punkterna?)

Är inte 100% ännu att köpa Noten nu, kan vänta tills alla kända problem som folk har är fixats och viktigast är NHL Gamecenter Premium appen funkar i Noten. Kolllar varje natt i min HTC Desire när det är NHL match! :)

Vill mest veta hur bra amazon.de är och om dom månar om sina kunder. Väldigt bra pris dom har där, 508 Euro utan moms, med moms 533 Euro ~ ca 4800:- skr.

2. Klabbarparn

Klabbarparn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ungefär samma pris för telefonen får du hos Halebop om du samtidigt tecknar abonnemanget Hallå.

3. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Med halebop skulle jag aldrig klara mig med 3Gb/mån, som sagt kollar jag på NHL LIVE matcher varje natt när det spelas, samt video streams/internet musik/surf och på 2 veckor ligger jag redan uppe i 5,5GB. :)
    Telenor surfa med 79:-/mån (15GB sen sänks till 0,5mbit) är det bästa valet för mig. :D

4. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Tror det måste vara oöppnad förpackning.
    Inte hört om någon som fått måndagsexemplar av Noten, har fått felaktiga produkter från Amazon.co.uk och det har aldrig varit något problem.
    Returnera pengar brukar också gå snabbt, ungefär som för svenska butiker.
    Amazon brukar aldrig vara några problem med, handlat från de, co.uk, com och fr utan problem och de har alltid löst de få fel som varit snabbt.

5. STJ1973

STJ1973 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Med moms blev det i tisdags 546,36 Euro inkl. frakt. Dom lade på 25% moms. Anledningen till det har tydligen något att göra med hur stor omsättning dom har mot Sverige (se huvudtråden sidan 25).

Artikel: EUR 431,09
    Verpackung & Versand: EUR 6,00
    ------
    Gesamtsumme ohne MwSt.: EUR 437,09
    MwSt.: EUR 109,27
    ------
    Gesamtbetrag: EUR 546,36

Dom skickar (tyvärr) via UPS. Telefonen har nu legat i Järfälla i 1,5 dygn... :cry:
    Enligt ursprungliga "prognosen" från UPS skulle telefonen levereras till mig imorgon, fredag. Nu har dom ändrat till måndag.... Bor i Piteå, vilket till viss del förklarar varför det tar sån jävla tid. Men inte ens Posten parkerar ju sina paket i Ånge lika länge... Kommer nog aktivt välja bort webshoppar som levererar via UPS i fortsättningen.

6. STJ1973

STJ1973 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

UPS! Allt är förlåtet! :cool:

Telefonen levererades idag via en lokal budfirma. Två dagars leveranstid från .de är ju smått fantastiskt faktiskt för att vara Norrland. Tar alltid två dagar när jag beställer från Dustin eller liknande.

OakNinja gillar detta.
  7. OakNinja

OakNinja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

UPS är grymma. Beställde ett par skor från Amazon.com en fredag kl 21 och fick dem budade till kontoret i sthlm måndag förmiddag. Ingen svensk webbshop skulle klara det!