Beställt Desire z

Diskussion i 'Desire Z' startad av pippen1001, 2 jun 2011.

  1. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hejsan jag har nu haft min xperia x10 mini pro i snart ett år, och jag tänkte att det var dags att byta upp sig till en annan qwerty telefon, men det är attan vad det saknas telefoner i den här klassen.

    Nu så tänkte jag vänta på xperia pro men eftersom dom inte ens har hintat på att vara färdiga snart så väljer jag att köpa en desire z.

    Då får vi hoppas att jag njuter av uppgraderingen.
     
  2. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Då välkomnar jag en ny person till Desire Z forumet.... hoppas att du njuter av din telefon :)
     
    pippen1001 gillar detta.
  3. Arson

    Arson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte en Z i tisdags. Tycker den är ganska klumpig ärligt talat, men man kanske vänjer sig. Hade tidigare en X10 mini så den aspekten kan ju faktiskt spela in :)
     
  4. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    mm får se hur den känns i storlek är det ju rätt så stor mot x10 mini pro =p
     
  5. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Välkommen med i gänget!
    Om du tycker om mobil med tangentbord så är Desire Z säkerligen rätt mobil för dig :)
     
    pippen1001 gillar detta.
  6. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    jodå jag har testat dom andra, utan riktigt tangentbord och det är ju horribelt =p, tacka vet jag mitt hederliga qwerty. Dock så såg ju win 8:s thumbkeyboard rätt så najs ut. Men är ju ett tag kvar så man får la se vad som händer.
     
    Last edited: 3 jun 2011
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 567
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Välkommen till klubben. Jag som du kan inte klara mig utan fysiskt tangentbord och således så var Z det självklara valet då den dessutom har lite kräm i sig som man kan klämma fram!
     
    pippen1001 gillar detta.
  8. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    finns det något speciellt man bör tänka på med desire z ? förutom åäö buggen.
     
  9. Gregersson

    Gregersson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej det är nog mest ÅÄÖ-buggen som är mest anmärkningsvärd.
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 567
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Den har dock försvunnit helt och hållet efter jag rootade telefonen.
     
  11. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    ÅÄÖ-buggen är väl bara det enda som är anmärkningsvärt yes. Nån har sagt att HTC skall ha fixat det efter 2.3 uppdateringen som kommer väl omkring slutet av denna månad.
    Annars kan man väl fixa det genom root som dannejanne

    Vardagligt så är bara att på och av tangentbordet så fixar det sig
     
  12. mippen

    mippen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vilka erfarenheter finns här mellan desire Z och andra tangentbords lurar?
    Har under en längre period väntat på att en lämplig tangentbords lur skall dyka upp.
    Kör idag Acer Liquid men är inte riktigt kompis med den, bland annat pga avsaknad av tangentbord samt HW fel där mottagaren hör sig själv (oavsett ROM).

    Hur "gammal" är Z? Finns väldigt dåligt med android lurar med tangentbord.
    Enda alternativet skulle vara motorola milestone... (?)

    Tanken var att vänta in SonyEricsson's Xperia Pro.... men så slänger dustin ut en annons på Z:an för 2795:- (gäller tom 13 juni)
    Skulle man köpa den till detta (kanon) pris så blir det nog ingen SE Pro i höst.
    Men om Z:an håller sig i konkurrensen så kanske det är lika bra att slå till?
     
  13. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    har fått hem min desire z idag =p satan vilken skillnad mot min x10 mini pro, den är stor skärmen är clear och crisp, och så fin upplösning på skärmen. Den är även rapp där x10:an kan vara slö ibland. Får se hur jag känner efter en tids användning
     
  14. mippen

    mippen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sprang in i en Telia butik idag och klämde både på x10 mini pro och Desire z.
    Tyvärr blev jag lite besviken över tangentbordet på Desire Z.. x10:an tyckte jag låg i en annan liga när det gällde hur bra knapparna kändes och hur snabbt det var att skriva.

    Säkert mycket en vanesak..
    Sedan blev man lite skeptisk till hur desire Z "flexar" i utskutet läge. Kändes som det var en del glapp när lätt vickar på skrämdelen...
    Sedan gillade jag inte riktigt att den inte "håller ihop" när man lyfter endast i skärmdelen..ingen risk att den glider isär lite för ofta?

    Hoppas ni som har denna lur är nöjda med den.. osäker på om man går med i denna klubben just nu...
     
  15. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag instämmer i att tangentbordet på x10 mini pro kändes mycket mer lättskrivet, det lilla jag har testat den. Den smalare bredden gör också att knapparna är lättare att nå, tumfattning på desire Z är inte alltid helt ergonomiskt. Men i gengäld får man större skärm.

    Demotelefoner brukar vara "lite" mer glappiga än en ny desire Z. Man får väl se hur det blir med tiden, men jag har haft min i ca 6 månader och den har inte blivit nämnvärt glappigare, peppar peppar. Att den inte "håller ihop" var något jag också oroade mig för, men det är inte så ofta jag har stört mig på det. Enda gångerna har varit om man legat och kollat på video och man råkar hålla så löst så man bara fattar tag i skärmen, då faller bakstycket ner.

    Största nersidan som jag känner med denna telefon är nog tjockleken och tyngden, annars är jag nöjd. Jag är dock nyfiken på hur Xperia Pro kommer te sig, det är väl en telefon som kan komkurrera med Z.
     
  16. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag gick som sagt från x10 mini pro, och i början tyckte jag z:ans tangentbord var för klent, men efter några dar nu tycker jag nästan tangentbordet är bättre eller iallafall lika bra på z:an som på x10+ minin pro. Uppvikningssystemet är så jävla mycket goare än på x10:an, visst var och klämde på en på elgiganten och knapparna var värdeskräp och öppningsmekanismen var skit. Men när jag fick hem min nya z jävlar va go den är, dock är den är ganska tung (doh mot en mini är det klart).

    En sak som jag saknar som fan på desiren är dock piltangenter :cry:. Det var lätt en av de saker jag använde på x10:an mest. Så detta drar ner min skriv tid en hel del när jag måste antingen backslasha mig in till felet, eller trycka på skärmen.

    Annars är det en så jäkla skön skillnad på skärmstorlek och snabbhet. Samt innbyggt minne, fy fan vad jag blev less på x10:an att ta bort apps hela tiden för att det inte har något innbyggt minne. Varför finns det ingen app utanför root som fixar appinstall på sd....
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 567
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Håller med om att tangentbordet inte är helt ergonomiskt. Men det är ju pga telefonens storlek gentemot x10 pro och det är ju inte annat än logiskt att SE telefonen bör vara lite lättare att skriva snabbt på. Men Z har andra fördelar! För mig som spelar mycket emulator är det till exempel ovärderligt att varannan rad på tangentbordet är förskjutet så att man kan mappa ett styrkors/ps1 knappar på ett korrekt sätt. På x10 pro skulle det bli knas på den punkten.
     
    Last edited: 13 jun 2011
  18. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    D-paden går väl bra att använda?
     
  19. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER


    Japp. jag använder D-paden för att hoppa åt olika håll :D
     
  20. jag

    jag Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant tråd. Funderar själv på att skaffa en Desire Z, har för tillfället en Desire men saknar ett fysiskt tangentbord. Måste bara bestämma mig för om det är värt det att byta upp sig till en Desire Z.