Beställt en SGS2 från Telnor. Tror jag får spel!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av alhal, 19 jun 2011.

1. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Måste bara få kräka av mig! Är så arg just nu så vet inte vad jag ska göra :mad:

Beställde en SGS2:a i tisdags förra veckan från Telenors kundtjänst (dom hade bättre pris än i butik för just den luren i samband med förlänging av abb)

Dom hade den på lager när jag beställde och killen lovade mig att jag skulle ha den inom 3-5 arbetsdagar. Han nämde att det oftast bara tog ett par dagar men att det var rekomderat att säga till kunder max en vecka för att man inte skulle bli missnöjd. Jag frågade honom en extra gång när samtalet var klart om leveransen och att det var viktigt för mig att dom hade den på lager så att jag inte behövde vänta, han försäkrade mig om att jag skulle få den på några dagar och att jag kunde följa beställnigen på "mina sidor" telenors kundportal.

Att abbonemanget förlängts har jag kunnat se i ett par dagar nu men inget om telefonen. Började ana misstankar och kontaktade kundtjänst nu precis via deras "chatt-kontakt"

Får reda på att telefonen är slut och har 1-3 veckors lev tid. Trodde jag skulle skalla honom genom skärmen!!!! Jag drog hela historien om att jag varit extra noga när jag beställde telefonen, att dom vid tillfället hade den på lager och att jag blivit lovad lev inom en vecka. Dom hade kanske inte någon uppdaterad lagerstatus när du beställde fick jag som svar!

Nu är jag så uppgiven att jag nästan är gråtfärdig :(

2. kruso

kruso Guest

Mindre roligt för dig men har du klarat dig tills nu kan du allt vänta ytterligare några veckor. x-(

3. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

då du har blivit lovad så skulle jag ärligt talat ångra köpet (du har alltid 14dagars ångerrätt via internet och telefon) och sen köpa den i någon butik istället även om det skulle bli lite dyrare

tidsoptimist gillar detta.
  4. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Inte helt oväntat svar och säkert helt riktigt. Ska jag vara helt ärlig så klarar jag mig säkert utan telefonen för alltid också. Jag kan behålla den jag har eller köpa nån annan.

Men nu är det ju så att när jag i förra veckan beställde telefonen så frågade jag specifikt efter lagerstatus och levenrans. Jag ville ha telefonen omgående och fråga därför telenor fler än en gång om detta. Är det då ok att dom gör så?

5. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

förmodligen så handlar det om att dom hade kanske 2-5 exemplar i lager och sen har dom fått kanske 8 beställningar under 2 dagar och då blir det några som blir utan...

eller så är det bara en säljare som är desperat och vill tjäna extra pengar!

6. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ja, jag är övertygad om att det är så det går till. Fler beställningar än vad dom har telefoner. Det löser man ju lätt genom att ha ett system som reserverar en telefon i lagersystemet i samband med att säljaren tecknar förlängningen och beställer min telefon. Så fungerar ju de flesta webbutiker, lägger jag en atikell i "kundvagnen" på en webshop så resererveras motsvarande artikel i lagersystemet så att ingen annan kan köpa den samtidigt. HUR SVÅRT KAN DET VARA?

Arg? Nej tro inget!!!

7. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tänkte säga "ta det lugnt det är bara en telefon, livet fortsätter ändå" men jag väntar själv på min:P

Men kan du inte ringa upp kundtjänst och be om att få tala med samma person som tecknade detta åt dig, han kanske kan bjössa på något extra för missförståndet.

8. PePPiZCH

PePPiZCH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Beställde min från en telenorbutik i tisdags förra veckan också, fick veta att det ev skulle ta 1-2 veckor dock så jag är mest otålig... :) Men polaren som beställde på måndagen fick också veta 1-2 veckor o fick den på onsdagen!

9. Badland

Badland Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tänk på att kundservice och internetbutiken inte har samma lagerstatus, så kolla ej efter hemsidan om du har gjort det.

Det är säkerligen så att den du pratade med såg att telefonen var i lager men att det endast fanns ett fåtal ex kvar. Så tyvärr är det någon någonstans som varit dålig på att uppdatera lagerstatusen :ehm:

10. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har bara dåliga erfarenheter från Telenor, både uppkopplingen och kundtjänst. Skulle aldrig skaffa ett Telenor-abonnemang igen.

11. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Trodde bokstavligen att du fick extra spel till telefonen.. xD

foxman, masze och Rasdroid gillar detta.
  12. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu ska ni få höra nåt jävligt lustigt! (eller olustigt)

Efter min session med Telenors kundtjänst (chatt online) blev jag ju i princip klar över jag blivit lurad av säljaren som flera ggr intygat om att telefonen var i lager och att jag inte behöve oroa mig. Yeah right!

Imorse kl 08:00 ringde jag upp telenor och förklarade vad som hänt. Killen i luren beklagade och kunde verifiera att när jag beställde i tisdags förra veckan fanns inte en enda sgsII på lager, inte i måndags heller för den delen. Jaha? Så säljaren i fråga har helt enkelt lurat mig? det finns inget utrymme för misstolkning av lagerstatusen? Nej det verkar så svarar killen jag prata med. hmmm... seriöst!!! Efter det att han återigen verifierat att telefonerna är slut och trippelkollat att det heller inte är någon telefon på väg till mig så erbjuder han sig att dra av en månadsavgift på mitt fastpris abbonemang, samt att han säger att jag kan försöka leta upp en telefon i butik ist, hittar jag någon så var dom villiga att återkalla förlängningen som gjorts från kundtjänst så att jag kan köpa telefonen i butik ist. OK, tack för kaffet!

Jag ringer en telenor butik i stan (vi har 3st) slut! kollar dom andra 2, SLUT!
    jaha! ringer en phonehouse butik, ja vi har 1 kvar!!! Håll den till mig !!!! Slänger mig i bilen och ringer samtidigt kundtjänst för att be dem häva min förlängning så att jag kan förlänga från butiken ist och därifrån få med mig en telefon hem direkt.

Nästan när jag är framme i butiken säger tjejen på kundtjänst att hon har någon sorts problem med att ta bort den teckande förlängningen och ber om att få ringa upp mig, OK? jaha, jag går in på phonehouse och förklarar att telenor just precis nu håller på att ta bort min förlängning så att dom kan göra den här i butiken ist, ok. Dom börjar mata in alla uppgifter, förbereder och plockar fram telefonen. Just då ringer tjejen från telenors kundtjänst upp mig (klockan är ca 10:20) och säger att jag hade en himla tur! jaså ? varför har jag det? Din telefon lämnade just oss och är på väg ut till dig. Driver du med mig? nej, varför skulle jag göra det? svarar tjejen! ja ni fattar?

Har kollat nu och på schenkers hemsida (fick kollinr av telenor) och klockan 10:16 mottog schenker en beställning på upphämtning av min telefon!!!!!

Jag vågar sätta pengar på att min beställning på nåt magiskt sätt tog sig förbi kön av beställningar och skickades iväg efter det att telenor insåg att
    jag faktiskt tänkte utnyttja erbjudandet jag fick tidigare idag om att avbeställa hela rasket!!!

Fantastiskt.

Last edited: 20 jun 2011
  13. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Telenor är för jävliga. Men det är gott att det löste sig!

14. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ja, jag hoppas att det löser sig iaf.

Tycker bara att det är oseriöst av telenor att göra affärer på detta sätt. Även om jag bara är en ensam liten privat abbonent och inget stor fet företagskund så föreställer jag mig att detta inte är ett sätt man behandlar sina kunder på.

Jag köper tidigare argument där folk svarar att "det är bara en telefon" och "har du väntat så länge kan du vänta i några veckor till" Ja det kan jag säkert, men när jag med all önskvärd tydlighet förklarat att det är viktigt för mig att få telefonen nu och inte behöva vänta i flera veckor så förväntar jag mig iaf att dom inte ljuger för mig! eller?

15. Shooto Great

Shooto Great Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG V10

MINA ENHETER

Telefon:
    LG V10
    Telefon 2:
    One plus One
    Klart som fan att man blir förbannad när det går till sådär!Jag blir ju arg bara jag läser det.Inte ett OK bemötande överhuvudtaget.Finns säkert 1000 förklaringar till hur detta har hänt men detta skulle jag gå vidare med efter att ha fått hem telefonen.

16. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ja, det skulle jag också vilja göra. Gå vidare med det menar jag. Det är skandal att dom kan bete sig såhär. frågan är bara vad jag kan göra åt det och vad telenor kan tänkas göra åt det. inget antar jag!

17. Zaaba

Zaaba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan inte förstå att du började bli orolig från början då den femte arbetsdagen från beställningen är imorron (tisdag 21/6). Att abonnemanget som inte är någon fysisk vara förnyas direkt vid beställningen är väl inte heller konstigt. Sen blev det ju dock lite missförstånd in om emellan. Men till slut får du ju telefonen i tid (utgår från att den är framme imorron när den skickats idag) och dessutom en extra gratis månad på ditt abonnemang. Jag tycker inte du bör vara alltför sur, även om man kanske hade varit lite småirriterad.

Last edited: 20 jun 2011
  18. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    vilken jävla story... bra kämpat dock och hoppas du blir mycket nöjd med "guldklimpen".. (..yes!, i'm sure you will)

19. lejonel

lejonel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    713

MINA ENHETER

vad fick du för spel då? :P

För övrigt en jädra löjlig gnälltråd detta. Du låter som en bortskämd snorvalp.
    Fela är mänskligt så även en säljare kan göra fel. Sorgligt att se folk brusa upp över en sådan petitess o_O

20. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vad är det i tråden du inte läst? Jag jobbar som konsult och arbetar tillsammans med säljare dagligen. Tjänar mitt levebröd genom att tillhandahålla
    den bäst tänkbara servicen. Förväntar mig detsamma när jag köper en tjänst eller produkt.

Säljaren blev tillfrågad vid beställningen 3ggr om telefonen var inne på lager och hur lång tid det skulle ta att få den. Jag fick bekräftat av en annan "säljare" på telenor imorse att telefonen vart slut sedan länge när jag förlängde mitt abbonemang. Han har bortom allt rimligt tvivel sålt en förlänging, kammat åt sig kickbacken och hoppats på att jag skulle skita i att jag fick vänta i tre veckor på min telefon. Jag fick veta på söndagen (av killen på chattsupporten) på måndag morgon av en annan person på kundtjänst via telefon och slutligen av en tredje person på kundtjänst också via telefon att jag tyvärr inte kunde få min telefon och att dom beklagade felet, samtidigt blev jag erbjuden kompensation i form av en månads gratis abb.

5-10min efter det att jag valt att utnyttja erbjudandet om att blåsa av dealen (för att ist köpa en telefon i butik) så ringer dom upp mig från kundtjänst och talar om vilken tur jag har och att min telefon skickats ut precis.

Tycker du detta är ok?