Lämnade in mobilen på garanti via (Care1) som har gått bra.
Tills nu.
Fick tillbaka ett meddelande ifrån dem:
"Hej, Tack för ditt meddelande. Där är ingen spricka i glaset, men där är märken som gör att Google inte kan ta detta på garantin. Märken tyder på att telefonen har fått en stöt i hörnet där den svarta pricken har uppkommit. Skadan sitter innanför glaset och syns bäst när skärmen är avstängd. Om du önskar att bestrida det behöver du ta kontakt med Google. Om du har försäkring på telefonen via
Halebop/Telia kan vi ändra hantering till försäkringsärende istället. Med vänlig hälsning Care1 AB"
Visa bifogad bild 181348
Är min frus mobil, och vi har kört sen dag1. Skärmskydd, och d-brands grip. Kört med samma setup.
Och svarta fläkten hade jag på min mobil, men jag fick den på garantin.
En annan användare på forum hade samma fläk på Pixel 6 om jag minns rätt, fick också den utnytt.
Men jag lämnade in den på garantin för hela skärmen var vit.
Väntar på att Google support ska öppna så jag kan ta kontakt med dem om detta, ska även prata med halebops support, men tror jag inte får mycket till hjälp där.
EDIT.
Bett Care1 att skicka en bild på skadan/sprickan innanför glaset. På den bilden dem skickade ser man inget.
Click to expand...