Diskussion: Besviken på Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av combatzone, 6 jan 2012.

  1. combatzone

    combatzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    När jag först såg att Asus skulle släppa Transformer prime så blev jag väldigt köpsugen men nu har snart 3 månader gått och för varje dag som går nu blir prime mindre attraktiv för mig.
    Snart kommer även CES vilket inte Prime ännu mindre attraktiv.

    Känner ni också samma sak?

    Att släppa en platta som har upplösningen 1280x800 när snart det ska komma 1080 plattor känns ganska meningslöst.

    Skulle Asus ha släppt plattan i Sverige samtidigt som de gjorde i USA skulle det blivit blivit ett givit köp men nu efter 2 månader? så bli det inget köp av mig.
     
    Last edited: 6 jan 2012
  2. anarfox

    anarfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Visst tappar Asus nyhetens behag ju längre de väntar, men de första exen kom ut på den amerikanska marknaden strax innan jul så så farligt långt efter är vi inte (än).

    Sedan kan vi nog räkna med att det som visas upp på CES inte kommer vara ute på marknaden fören till sommaren.

    För min del är det tangentbordsdockan som gör produkten intressant, och det har jag inte sett andra tillverkare leverera än.
     
  3. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag kan ärligt säga att upplösningen inte stör mig. Jag är inte så HD-kåt och kommer inte kolla på särskilt mycket film i HD i min eventuella Prime. Det jag stört mig på är att den aldrig verkar lanseras (så känns det att vänta iaf) och att det verkar finnas en del problem med GPS och annat. Men jag är fortfarande väldigt sugen på en.