Besviken på Invisible Shield - har ni bättre förslag?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Skuggvarg, 22 aug 2011.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Sambon gick och köpte sig en N8, trots min avrådan, men hon köpte den för den överlägsna kamerans skull och blev toknöjd (fullt förståeligt).

Dock ville hon ha ett skärmskydd och gick och köpte sig ett sånt på eget bevåg, utan att ens bry sig om att rådfråga mig, dessutom det dyraste hon kunde hitta (i tron att dyrast är bäst), ett Invisible Shield för 200. Jaha, grattis då. Inte ville hon lyssna på mig heller när jag påpekade att det finns massor av billigare skärmskydd, som exempel TRE skärmskydd för 79 spänn på Kjell & Company. Och vem fick sedan det ärofyllda uppdraget att sätta dit det förbannade skärmskyddet sen? Naturligtvis pedanten Skuggvarg. o_O

Okej, det bar mig emot, men vad gör man inte för sin sambo...

Följde instruktionerna mycket noggrannt och noterade snabbt att trots att instruktionerna sa att man skulle kunna sätta dit skärmskyddet och sedan "slajda" det på plats, så gick det inte alls att justera skärmskyddets placering! Istället klibbade skiten fast och gick inte att rubba förrän man slet bort det och slängde på ännu mer sån där vätska (jodå, jag hade slabbat på ordentligt med vätska från början också, så inga fel på den punkten inte).

Okej, försök nummer två, denna gång med djävulusisk precision framkallad medelst bett i tungan och ymniga svettningar. Yes, där satt det! Nästa steg blev att pressa ut all överflödig vätska från skärmskyddet, även detta gjordes minutiöst. Kanske för minutiöst, för de märken som sedan uppstod och skulle försvinna inom några dagar, blev kvar och sitter där än, trots flera månaders användning!

Visst är det ett enastående repskydd, men det är ett jäkla klister som gör mobilen mer svårhanterad (tur att jag slipper det då), verkligen inget bra glid på skärmen längre. :ehm:

Om jag nu bara kunde hitta det satans inköpskvittot så skulle jag reklamera skärmskyddet, men jag tror jag ska göra ett försök iaf. Nej, Invisible Shield var riktigt jävla dålig skit! :mad:

Har ni något bättre att rekommendera, som inte kostar asmycket, men ändå ger ett vettigt skydd utan att sabba glidkänslan på skärmen alltför mycket? :cool:

2. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Förstår inte varför du skal ha ett skärmskydd då N8an har gorilla glas som tål MYCKET

3. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Det var i och för sig mer än vad jag visste (troligen för att jag inte läst så mycket om N8 eftersom den inte varit det minsta intressant för mig) men nu var det ju sambon som envisades med att ha skärmskydd.

Ja, isåfall är det säkert totalt onödigt med skärmskydd, då ska jag bara försöka reklamera skärmskyddet hon har nu.

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 194
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Avråder också från de skydden. De tar verkligen bort touch känslan på telefonen. Hellre några smårepor än att använda de där jobbiga skydden.

5. fluffen

fluffen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Bättre att köpa ngt billigt på ebay, hundra gånger bättre, bara köp många och byt om det börjar bli repigt eller slitet

6. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Själv kör jag utan och har inga repor på skärmen. När jag jobbar så har jag silikon skal för större smällar.

7. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

När jag köpte ett skal via Ebay till min Samsung Galaxy S II fick jag med en sådan här screen protector för min modell: Screen Protector/Guards + Cleaning Cloth for Nokia N8 - Free Shipping - DealExtreme

Den är hur bra som helst! Den känns inte, den syns inte och bubblorna har försvunnit. $1.19 kostar det, med fri frakt.

Jag har har också en Invisible Shield liggandes som följde med köpet, men jag har inte provat att applicera den. Jag är nöjd med den displayplast jag har.

8. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jag har hittills använt 4 invisible shields till 3 telefoner. Inte en enda har jag haft problem med och det räcker fortfarande med en liten snudd på min dhd för att den ska reagera. En av dom var på min systers N8 och den fungerar som sagt.

Kan tyckas onödigt, men för mig är det bara en billig försäkring. Skuggvarg du kan registrera skyddet på zagg.com och få ett nytt för fraktkostnaden(typ $4 eller nåt).

9. Henkaoh

Henkaoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gorillaglas är inte mycket att hänga i granen.
    Min defy blev repig i glaset på bara någon vecka, trots varsam hantering.

Nä, billiga skärmskydd ska det va, slit å släng.

10. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Ska man ha de där dyrare skydden ska man INTE köpa InvisibleShield. Det är sämre passform, besvärligare att montera precis som Skuggvarg råkade ut för och så är det mycket segare på ytan.

Ska man köpa ett dyrt så är det Copter som gäller punkt slut! Samma material men bäst passform, busenkel att montera och inte alls lika seg på ytan.

Jag slutade med IS då det var så svårt att montera. Copter behövs inte alls lika mycket vätska och glider bra ändå vid montering. (nästan för bra ibland) Copter är bra glid på så länge man inte är fuktig på fingrarna och jag märker heller ingen försämring på touchkänslan som många förfäras över. Vet inte hur petiga de är men jag tycker det fungerar utmärkt i alla fall.

De billiga skydden vet jag inget om då jag knappt inte använt dom. Har alltid satt på en copter direkt jag fått en ny telefon så har man inte behövt bekymmra sig om det så länge man haft telefonen. Det jag använde som följde med min förra X10 lossade ju i hörnen efter två veckor. Nä bättre med ett som sitter kvar.

11. Agaujo

Agaujo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När jag köpte mitt Case-Mate skall till min galaxy s så följde det med två display skydd av den billigare sorten. Har haft skyddet på i två månader och tar är fortfarande i perfekt skick + att det inte är gummiaktigt som zagg och coopter och tar därför inte bort touch känslan. Kan inte annat än rekommendera

12. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Köper alltid min skydd på ebay,billiga,bra och "blanka". Köpte 5 st till min Desire och betalar ca 18 kr inkl frakt,känns hur bra som helst och jag kan byta om jag börjar störa mig på det.

13. DJ_danne

DJ_danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har haft både copter och invisible shield och jag förstår faktiskt inte dom som säger att copter är bättre? båda är ju exakt lika värdelösa :S

innan jag satte på skärmskyddet spelade jag fps på mobilen utan problem, efter skärmskydden var det helt omöjligt, fingrarna fastnade ofta i skyddet och det gick helt enkelt inte att få någon precision. Visst, om allt man gör är att skriva sms på sin mobil så kan ett av dessa skärmskydd fungera, men annars är det värdelöst.

jag tog bort skyddet från min o2x, hellre att jag kan använda mobilen som det är tänkt och riskera nån mindre repa. kan för övrigt säga att jag haft den sen i mars och fortfarande inte en tillstymmelse till repa (gorilla glas här också).