Det första jag reagerar på är likt vissa andra är det estetiska.
Till att börja med valet av
typsnitt. Du använder den gamla klassikern Impact, som är en font som har överanvänts alldeles för mycket genom tiderna, och den får mig direkt att tänka på gamla amatörhemsidor från 90-talet. Numera används den oftast i så kallade "
lolcat"-bilder...

Jag kan inte ge dig något direkt tips mer än att prova ett annat typsnitt (men inte Comic Sans

).
Sen har vi
grafiken på startskärmen. De små röda och gröna fyrkanterna samt ikonerna nederst har blivit utsatta för "Bevel and emboss" i Photoshop eller någon liknande effekt, och resultatet ser inte bra ut. Det är en effekt som
går att använda, men vet man inte vad man gör så blir det oftast fel. Så mitt tips är helt enkelt: undvik!
Och så har vi
färgerna, som andra redan kommenterat. Undvik att blanda en massa starka färger, som du gjort med t.ex. mega-röd och super-grön mot ultra-svart på startskärmen. Prova med lite mindre mättade färger. R, G och B behöver inte alla vara satta till antingen 0 eller 255.
Om du har svårt för att själv hitta någon bra färgpalett så kanske du kan ta hjälp av någon sida för detta, t.ex.
COLOURlovers eller
Color Combos.
Vad gäller själva spelet har jag inga kommentarer att komma med än, för så långt kom jag aldrig.

Click to expand...