Betala med e-kort

Diskussion i 'Frågor och support' startad av robin92, 1 sept 2012.

1. robin92

robin92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej!
    Tänkte idag köpa swift keyboard med hjälp av e-kort för första gången i livet.

Gick smidigt att fixa de på bankens hemsida laddade e-kortet med 30kr appen kostar ca 7kr, men på google play strular de till sig....
    Trycker köp och fyller de uppgifterna jag har fått från banken får ett mail där de står
    "Din beställning har tillfälligt stoppats Din beställning hos Google med nr 551866551186829 från LevelUp Studio är för närvarande spärrad. Ett försök att debitera ditt MASTERCARD xxx-1981 med SEK 7,00 den sep 1 misslyckades. Det kan bero på att det inte finns tillräckligt med pengar eller så kan det vara en åtgärd för skydd mot bedrägerier. Du kan se auktoriseringar på kontoutdraget för en avvisad debitering. Ibland kan auktoriseringen av en debitering godkännas medan den faktiska debiteringen för beställningen avvisas. Kontakta kundserviceavdelningen för MASTERCARD xxx-1981 om du behöver hjälp med att lösa det här betalningsproblemet. "

sekunder efter får jag ett till mail där de står "Tack för ditt köp"
    Vad är de för fel? Brukar de strula ibland?

Allt gjordes från datorn. Och google har dragit pengarna från kontot eller de ligger som skyddat belopp om kollar "kontoutdraget"

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Det finns flera trådar om problem med e-kort. Vad jag uppfattat så låter det som de mer eller mindre har slutat fungera hos Google.

Möjligen kan du prova att slå på eller ta bort Mastercard SecureCode i din internetbank.

3. Hassizle

Hassizle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hade samma problem när jag skulle köpa Nova Prime, du måste aktivera kortet för Visa/MasterCard Securecode.

Har du Swedbank så är det Ekonomisk Översikt > Kortöversikt > Anslut/byt lösenord/administrera kort till Verified by Visa/MasterCard SecureCode

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Hur funkar det då om man ska köpa direkt i mobilen? Funkar det precis som vanligt eller måste man skriva in båda PIN i Play och sedan lösenordet man har för Verified by Visa?

5. Hassizle

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det har jag ingen aning om, köpte den i webbläsaren och då behövde jag inte slå in den pinkoden jag angav på swedbank.se.

6. robin92

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

blev följande=
    Du har idag inte ett kort som är möjligt att ansluta till Verified by Visa / MasterCard SecureCode. Läs mer här om vilka kort som går att ansluta.

Har ett maestro kort

7. Hassizle

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Då har jag tyvärr ingen aning, har du använt ditt kort för internetbetalningar innan?

8. robin92

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

går ej eftersom det inte är VISA

9. robin92

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

ingen som har ett Visa kort som kan kan "starta" ett e-kort med 15kr och ge de uppgifterna till mig?
    Får självklart betalt via en enkel insättning på ditt konto :D