Finns en tråd om lite betalning, men jag försöker hitta andra sätt än att lämna ut kortnummer. Verkar lite stenålders. Då får man ha ett konto som enbart innehåller lite pengar för jämnan.
Om jag inte minns helt fel så går det väl betala med PayPal också så det är bara slänga in lite pengar där som du betalar med. / Magnus
Vågar du använda kortet när du handlar på ICA kan du nog våga lämna ut ditt kortnummer till Google. Vad det gäller Paypal så går inte det i dagsläget men det har snackats om att det är på väg.
Nja, jag måste lämna ett kortnummer. Sedan avvisar min tel hela tiden, av någon anledning. Men det är ju en annan femma.
Om du ser till att skaffa en säkerhetstjänst till ditt kort så kanske du kan överväga det alternativet igen? E-kort från Swedbank exempelvis. Då lämnar du aldrig ut ditt "riktiga" kortnummer.
Får mig att tänka på den här: http://xkcd.com/538/ Om folk vill ha ditt kortnummer finns det enklare vägar än att försöka hacka Googles servrar.
En fundering. Ni som har samma problem - har ni kvar den gamla telefonen och inte raderat google-kontot på den telefonen? Kan det vara så att Market känner av att det finns två telefoner med samma konto? Annars skulle man ju kunna använda betal-apps på flera telefoner?
Säkerhet är luddigt En betydelse är att det är oändligt mycket enklare att byta ut kortläsaren i ICAs kassa och få ditt kortnummer + din kod än att hacka googles servrar för att sen hitta och knäcka den krypterade databasen där ditt kortnummer ligger. Att någon skulle muta en anställd på google till att släppa kortnummer är nog inte så troligt heller, tror inte ens att dom kan få fram kortnumret själva. Visst, du kan ha blivit "avlyssnad" av brottslingar i det ögonblick du angav kortnumret när du registrerade det på google checkout men den risken är väldigt liten om du har brandvägg och antivirusprogram installerade och inte satt på ett oskyddat trådlöst nätverk när du gjorde det.
Eller om ni har Swedbank så använd ekort.swedbank.se tror jag det var... Men först måste du koppla ditt konto nummer till ekort. Sen skapar du tillfälligt visa konto men så mycket pengar du vill det ska vara på det och under en viss tid. Hur bra som helst...
Jag skulle vilja trycka en pin kod när jag köper en app på market så inte barnen av misstag handlar en massa app:s