Betygsätt HTC Desire HD - 1-10

Diskussion i 'Desire HD' startad av fossilrony, 7 nov 2010.

?

Hur bra är HTC Desire på en skala från 1-10

1. 1 = sämst

0 röst(er)
    0,0%
  2. 2

1,0%
  3. 3

0 röst(er)
    0,0%
  4. 4

0 röst(er)
    0,0%
  5. 5

1,0%
  6. 6

2,0%
  7. 7

4,1%
  8. 8

31,6%
  9. 9

26,5%
  10. 10 = Bäst

33,7%
  1. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ny tråd med betyg på DHD.

Välj betyg från 1-10-

Skriv vad DU röstade och motivera vad som drar ner betyget från ev. full pott.

2. fossilrony

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kan tyvärr inte rösta själv ännu då jag inte ens sett den i verkligheten, tyvärr.

Men det ska bli intressant att se ert betyg.

Och jag menar givetvis Desire HD i rubriken för omröstningen, missade tydligen det.

3. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

menyn för applikationer/program, ger jag poäng till min "gamla" SGS. att scrolla i sidled är bra mycket enklare att hitta program på än scrolla nedåt och leta.
    båda känns lika snabba.
    kameran bättre på SGS. DHD har dock "blixt"
    film kvalité bättre på SGS. DHD har dock så man kan under inspelningens gång fokusera på diverse punkter samt stänga av och sätta på blixt/ljuset när man vill.

färger bättre på SGS (min åsikt) dock större skärm på DHD, båda är grymma ute i solen, man ser enkelt vad man gör.

funktioner, DHD (taggning av foton för facebook kommer till tanke speciellt är bra för min del) vissa saker i SENSE, makes sense faktiskt, en del klarar man sig utan.
    upplevde inte min SGS som plastig alls, knarrade inget heller.

men helheten, ger jag till DHD.
    det är en så mycket bättre telefon till vardags för mig.
    saknar dock swype..
    testade dock SGS utan 2.2 så kan inte uttala mig om den blivit sämre/bättre.

för mig som kör mycket, gillar jag navigationen väldigt mycket med car panel allt är enkelt att nå.

en sak jag stör mig på, när jag ska kolla på bilder (detta kan bero på mitt defekta simkort också, som inte kan skicka data 3g nätet) står det att jag inte kan öppna dom för jag saknar nätverksanslutning?
    så måste sätta på wifi, oavsett om jag kopplar upp mig på en punkt eller inte, för att ens kunna titta på bilderna... detta STÖR mig något enormt. får se om det blir bättre med nytt simkort.

så vad ska jag säga, DHD enligt mig, är den "bästa" android telefonen ute idag för min del.
    jag kan hantera storleken på den, för den är enorm, utan problem.
    men man känner verkligen av den i fickan, den tar emot ibland beroende på hur man sitter.
    speciellt när jag kör gillar jag inte att ha den i fickan, den får sitta i mittenfacket i bilen och se duktig ut. kul notering, står på varnings plasten att man INTE ska ha den i fickan när man sitter ner...

betyget blev 8
    + sidan
    bra funktioner
    bra support, snabba på skicka ut updates än så länge (2st nerladdade redan)
    vissa sense funktioner gillas av mig
    metallen upplevs gedigen (hatar plast luckorna dock)
    skärmen, bra skärpa trots storleken! jag gillar den stora skärmen men minus på vissa saker som nämns senare
    bra mängd ram minne, borgar för framtida program som kan dra mer mängd. dock vet jag inte om det behövs för jag kände inte några problem alls med ram minnet på sgs som har mindre (i dagsläget åtminstone). multitasking är inga problem på denna telefon.

-sidan
    saknar vissa uppspelningar av filformat/codecs som min SGS klarade av galant
    kameran för att vara 8mp är under all kritik, för priset av denna telefon kräver jag lite bättre faktiskt...
    plastluckorna, speciellt till batteriet är dåligt. bottenluckan går dra av utan svårighet.
    vissa applikationer/spel/program upplevs väldigt "smetiga" då skärmen är så pass stor.
    ROM minnet är "litet" kontra SGS jag hade. man får med SD kortet på 8GB men interna minnen är i princip alltid snabbare så, hugget som stucket vad man föredrar.

- + sidan (varken eller)
    batteriet kunde enligt mig vara på lite mer kapacitet, 1230mah dras jag snabbare ur mot min SGS under dagen. htcsense.com gillar jag inte direkt pga, jag vill inte känna mig "spårad" att de kan se mina konversationer på internet gillas inte. att spåra var jag befinner mig gillas inte. får jag mitt konto hackat, inte bra alls. kommer inte använda mig av hemsidan mer än när det blir panik om den är stulen. vilket är ett stort plus.

dock valde jag DHD som sagt, jag tycker att den känns bättre för mig att använda mot SGS, en telefon jag kan leva med utan problem 1-2år. den har funktioner som jag kräver
    och supporten på den verkar bra än så länge från HTC's sida.
    samsungs kies program är inget jag vill använda...

ber om ursäkt för den stora mängden text, men det är så ---> jag <--- upplevt telefonerna.

Last edited: 7 nov 2010
  4. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

bäst, kanske lite buggig på enstaka telefoner men allt som allt så är jag nöjd, längtar tills gingerbread uppgraderingen kommer! jag tror att det kommer lösa många problem som kan ha hittats fram till dess.

jag gillar den helt enkelt:) en nackdel kan vara batteriet? men samtidigt så tänker jag... with great powers comes great energy needs. och det ska komma ut BRA 1500 mah batterier till htc desire hd läste jag här i forumet, så då blir det problemet löst också:)

5. Kurt45

Kurt45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Knapparna är svår att trycka på väldigt irriternade. Kamera är sämre än på Desire.
    Betyg 7

6. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan bara sätta en svag 7'a totalt

Att surfa är en klar 10'a

Skärmen (incl färg kontrast och skärpa ) är en 9'a

Ljudet i ett par bra hörlurar 9'a

Möjligheterna att skapa sin egen layout (har levande akvarium) 10'a

Kvalitetskänslan 8'a (min understa lucka har börjat att lossna när jag tar ut den ur fodralet)

Kameran 7'a (det är en telefon ej en systemkamera och som en del i en telefon är den ok för mina behov, )

Högtalaren 2'a (ljudvolymen är så låg att den i praktiken är obrukbar bland andra ljudkällor)

Videoinspelaten 1'a (Helt omöjligt att göra bra inspelningar- ingen pausknapp finns ,om du byter grepp ändrar vinkel,byter motiv osv måste du avsluta inspelningen och börja en ny. sen finns ingen möjlighet att spela upp dom i följd. Troligtvis enda videoinspelaren i hela värden alla kategorier som inte har paus möjlighet)

Mediaspelaren 3'a (Glöm AVI och Divex,det gäller bara gamla lågupplösta inspelningar,allt som har med HD att göra går ej att spela upp i DHD,men SGS har inga problem med sin så omöjligt är det inte))

Sense en 4'a (ok att kunna dra upp volymen och ringa den samt att vidarebefodra samtal,men resten har jag ingen försåelse för)

Batteri en 5'a (det går att spara men för mig som andvänder den hårt ,äter den batteri)

Navigering en x (för mig som andvänder GPS i jobbet och på fritiden (sommar) är den ett skämt men jag har spårat felet till kompassen och kan vara så att mitt ex är defekt ,när jag senast andvände den låg vägen tvärs 50% av tiden ,även med fix Nord snurra den mer än en karusell på ett nöjesfält ,dessutom uppgradera den ej sig utan var 4'de min när man lämnat kartbilden var man tvungen att via menyn uppgradera sin poss)

Min flyter bra hackar ej men kan låsa sig ibland Väldigt irriterande att behöva klicka 10ggr innan man får respons

Några tankar om den ,lite buggar men med Heron tog det 10 mån innan den blev riktigt bra,förhoppningsvis kommer buggarna att åtgärdas här med

7. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    9 av 10. Skulle ha satt 4.5/5 i vår recension om vi fortfarande satte slutbetyg på lurarna vi testar.

8. mr_zpiff

mr_zpiff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom jag kommer från SE W902, så var själva uppgraderingen till android 10, och telefonen en 10 men det kan vara den överväldigande wow känslan.

Men helt klart bättre än alla telefoner jag haft, och helt klart bättre än kompisens iphone4.
    Android FTW!!

9. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

10 lätt.
    Sjukt nöjd med allting, jag får riktigt bra bilder med kameran, snabb, snygg ja den har fan allt, grymt mycke bättre skärm en polarens iphone.

10. fossilrony

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

43.48% har gett den en 10 hittils på 23 röster.

Kan det vara så att är man mer kräsen så ger det sämre betyg,
    Eller är exemplaren av vilt skiftande kvalitet.

Själv tror jag att det är det förstnämnda.

ergoforcen//
    Jag Gillade din recension och betygsättning.
    Men kan de va så att du är väldigt kräsen eller ?

Själv är jag inte jättekräsen så jag hör kanske till dom som ger den en 10.
    Bara en tanke....
    Längtar efter den gör jag iallafall...

11. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

jag vet inte själv men ajg tror att de som ger lägre betyg ska stå och jämföra den med sina SGS säkert.. :P haha

12. Revelations

Revelations Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 8
    Kameran kunde ha blivit bättre, och batteriet kunde varit bättre. Men för mig räcker det med en kamera som duger, och jag är nöjd med ett batteri som klarar av 10 timmar. Så jag röstade 10 :)

13. Rallytönten

Rallytönten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En 8.a här.. Grymt skönt att äntligen ha en android nalle :), men som sagt. högtalaren är verkligen ingenting och hurra över...

14. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är nog så att jag är mera kräsen ,Jag är också väldigt gammal och förundrar mig ofta över att saker som inte funkar acepteras av yngre ,även om dom kostar en förmögenhet .Läste bara för ett par minuter sedan om en vars DHD krashade hackade och var nästan helt obrukbar han slutade sin berättelse med "Wow klart den bästa telefonen någonsin"
    Sådant får mig att undra .

15. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    +1

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

16. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den får en INTE en 10:a pga:

Wifi problemet finns fortfarande kvar (går ej att nå mobilen när skärmen slocknat) Men det fungerar om man bockar i den extra rutan för wifi. Jag måste bocka av och bocka i den varje gång jag startar om mobilen. Inte direkt nått jätte problem men ändå.

Färgerna kunde varit lite starkare (smaksak)

Om Jag är lite för snabb i youtube så finns risken att mobilen laggar extremt.

Luckan för sim och minneskort kunde varit bättre och haft bättre passform.

Därav en 9:a :)

Last edited: 8 nov 2010
  17. Orici

Orici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
  18. Asocial

Asocial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Röstade 8:a. Har ingen tidigare erfarenhet av en sån här telefon så vad jag har att säga är väl inte det första man ska gå efter.
    Men jag tycker den var lite väl tung och luckan för sim och minneskort sitter inge vidare. Luckan höll jag på att bli av med redan tredje dagen. Tur man har folk runt sig som är vaksam..Batteriet kunde väl varit lite bättre. Men surfningen känns väldigt bra. Kameran har jag inte hunnit med att prova riktigt än.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

5/10 ifrån mig.

Jag förstår inte hur man klarar av att ha en såpass stor telefon. Klumpig och tung. Det är det som är en deal breaker för mig. Sedan gillar jag inte riktigt sense. Det går ju iofs att byta ut men ändå.

Men eftersom jag bara testat en lite snabbt så är ju betyget inte satt efter mer än en första blick.

20. fistandroid

fistandroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8 / 10 och det enda som drar ner är att det är en skithögtalare, gick skitbra att köra högtalare i bilen med gammel nokian men Desire HD är nog bland det sämsta jag hört av inbyggda högtalare.. annars full pott !