Bifoga video i MMS, problem!

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av calle_d, 7 januari 2010.

1. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    På min gamla Sony Ericsson kunde man, när man skulle spela in en film med mobilen, välja om den skulle vara kompatibel med MMS-storleken. Då kunde man lätt bifoga filmer i sina bildmeddelanden.

Men detta val verkar inte finnas i Liquiden. Eller nja, om man går in och skapar ett mms och väljer capture video så funkar det, fast bara i 3-4sekunder.

Jag vill kunna ställa om videon till ett format så att man kan spela in 20-30 sekunder video, men det verkar inte gå.

Någon annan som stött på detta problem?

2. Ogglord

Ogglord Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan du inte sänka kvaliten på videon innan du väljer MMS -> Capture. Bara ett förslag.

Det är annars sånt här som behöver förbättras i android, bättre ikuggning mellan programdelar. Skulle skicka fil via bluetooth igår, fick dra ut på market och söka :) Men det funka ju sen, underbart!

3. calle_d

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag har sänkt kvalitén så mycket det går. Funkar ändå inte.

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ja, samma här.

5. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inga problem med att skicka vanliga videos som jag har spelat in med min liquid (Alltså som jag spelat in i förväg och sedan väljer share på)... Har däremot aldrig testat att spela in ifrån MMS...

6. calle_d

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Märkligt. Hur stora är filerna du skickar? MMS-tjänsten är ju begränsad till 300 kb.

7. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns ingen begränsing för storlek på MMS i standarden, så olika implementationer kan sätta olika gränser. 300k är en rekommenderad max däremot. Och skulle man nu råka skicka en video som är större än vad mottagaren kan ta emot så kan mottagarens operatörs MMSC skala om videon till en storlek som de tillåter. Eller som telefonen kan ta emot. Teknologiskt sett finns det system som klarar det. Om operatörens system klarar det är en fråga om vad de valt att skaffa. ;)

Samma gäller för bilder förrsten. Man kan skicka sketastora bilder som MMSC skalar ner (Då även det beroende på vilket system som operatören har, och vilka features de köpt och har konfigurerat/aktiverat).

Å tredje sidan så kan ju operatören helt enkelt neka skickandet av för stora saker med.

Och vad gäller den största videon jag skickat så var den drygt 1 meg har jag för mig. ;)