bild i signatur uppdateras ej

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av unikum, 22 sept 2011.

1. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Jag angav adressen http://turfa.nu/widget/1/unikum71.png men det verkar som forumet sparar den bilden som det var då och uppdaterar ej. Den bilden ändrar ju sig några gånger per dygn. Vet ej hur ofta. Se min signatur.

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Ja, så verkar det. Då jag kikar på bilden ser jag att den numera har adress https://swedroid.se/forum/avatars/users/11.gif?type=sigpic&dateline=1315561975

Uppenbarligen har forumet inte bara sparat undan din bild utan även konverterat den. Denna konvertering har både skalat ned bilden och bytt filformat från png till gif.

Nu har jag inte experimenterat med bild i signaturen, men skulle det inte vara möjligt att ange lite html-kod eller forum-kod så att du får en uppdaterad bild:

I stället för forumbilden:

m v h Henrik

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jo, det är som så att forumet laddar upp en egen version av bilden. om du högerklickar på bilden så ser du att det inte är samma URL.

Jag försökte själv med detta, då jag försökte göra en bild med texten som innehöll senaste blogginlägget på min blogg.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Men iom att den cachades på swedroids server så hade jag behövt ladda upp bilden efter varje bloggpost, vilket är ganska meningslöst.