Kan någon förklara för mig vad detta är?? Försvinner Time Escape?? Detta är en bild som läkts ut på vad man tror (99%) är Android 2.2.
Sony Ericsson har utvecklat ett eget gränssnitt (UX) för Android, så det kommer med stor sannolikhet inte att se ut som på bilden ovan, som visar gränssnittet så som det ser ut i Googles standardversion av operativsystemet. Applikationen Timescape är även den unik för Sony Ericsson-telefoner och eftersom att telefonen på bilden som sagt är en Nexus One, så är det inte så konstigt att den inte syns.
Sense är HTCs verk så den hittar du inte heller på en Nexus One (även om det är HTC som tillverkar N1 åt Google).
och det är pga utav sense att vi kommer få se denna versionen hos HTC telefoner runt 2013, när android 2.8 är ute.
Den launchern som finns i Nexus one är inte standard i Android 2.1. Den är specialgjord för Googles Nexus one. Precis som HTC och SE har sina egna Launchers har även Google [Nexus one] sin egen launcher. Standard eller "stock" launcher i Android 2.1 är den gamla vanliga tråkiga gardinen. Launchern som syns på videon gäller nästa uppdatering av Nexus one och det innebär inte att den kommer finnas i froyo.
Det är nog öppet för diskussion, så vitt jag vet är det fritt fram att implementera Googles uppdaterade launcher (launcher2) om man vill då den är en del av "Android Open Source Project" och källkoden finns tillgänglig här under Apache 2.0-licensen: http://android.git.kernel.org/?p=platform/packages/apps/Launcher2.git;a=summary
skulle X10 se ut så när väl froyo kommer hade man ju varit gla, lite besviken nästan på SE:s egen ovanpåliggande skal faktiskt, inte för att det är fult eller dåligt, men jag gillar ren android look BRA mkt mer, med just det gråa och den gröna batteri ikonen osv..
Förstår inte vad folk får "ovanpåliggande skal" ifrån? Varifrån kommer denna misinformation? X1:ans paneler kanske? Launchern i x10 är precis som launchern i videon, och alla andra launchers en egen process. Man kör inte en två launchers samtidigt utan de körs separat.