Bild-till-text-scanner

Discussion in 'Applikationer' started by Sir Anselm, Oct 19, 2009.

1. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns någon dylik? Typ att man kan ta ett foto av ett papper och få in texten i en fil.

2. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns ett tävlingsbidrag i ADC2 som jag testade. Det var en förbannat bra idé men tyvärr inte helt "flawless". Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette men det fanns inte på Market i varje fall. Jag använde det till att scanna visitkort, telefonnummer, e-post och länkar. Fungerade rätt så bra rent funktionsmässigt alltså. Hade jag varit lite mer smart så skulle jag behållt det och inte installerat något annat - det var helt klart det bästa programmet jag testade på.

3. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inget som som kan tolka text men "Share Your Board" går att använda för att fota av anteckningar. Det fixar vitbalans, kontraster och beskär kanterna automatiskt.
    Är egentligen gjort för whiteboards så om det är grafik eller mycket linjer på pappret kan kantdetekteringen "bomma" lite.
    Är också intresserad av ett bra program för att scanna papper, oavsett OCR eller inte.

4. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Att kunna koppla telefonen till datorn via USB-kabeln och sen kunna scana av OCR-nummer som sen matas in automatiskt när man ska betala räkningarna vore en riktigt trevlig funktion.
    Känns inte som om det vore omöjligt med en sådan applikation heller med tanke på vad folk åstadkommer, finns väldigt många duktiga och kompetenta användare/utvecklare.

5. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns ju ett program som heter "Scan2PDF Mobile". Då får du in det som PDF, sedan har jag för mig att det finns potenta pdf-visare som kan göra OCR hanteringen.

/L

6. monk

monk Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

7. clapper

clapper Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Livar upp tråden

Har det kommit något vettigt program för detta nu?

Läste att det finns en app som heter SnapIt men den hittar jag inte i butiken?

8. sandos

sandos Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Goggles kan ju, men inte direkt gjort som ett OCR-program tyvärr men om den inte lyckas med annat så försöker den ju googla på den text den hittar.

9. petter11

petter11 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa "Alchemy Clip"